دور جدید اخراج ایرانیان از امارات متحده عربی کلید خورد
به روز شده در      چهارشنبه 20 اسفند 1393     -   Wednesday March 11 2015

از هفته گذشته، دور جدیدی از «اخراج ایرانیان» مقیم امارات متحده عربی خصوصا در ابوظبی کلید خورده است. بیشتر ایرانیان اخراج‏ شده از سوى پلیس شیخ نشین ابوظبى به اداره «جوازات» فراخوان شده و به آن‏ها اعلام شده است که اقامت آن‏ها لغو و هرچه زودتر باید خاک امارات را ترک کنند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
به گفته برخی از شهروندان ایرانی مقیم در امارات، هنگام مراجعه براى تمدید اقامت، مراتب عدم تمدید و لزوم خروج آن‏ها، اعلام شده است و برخی دیگر با دریافت نامه‌هایی از سوی اداره‌ای موسوم به «الإدارة العامة للإقامة وشؤون الأجانب» از خبر اخراج خود در حالی مطلع شده‌اند که قانونا مدت اقامت آنها به پایان نرسیده‌است.
 اخراج‏ شدگان از اصناف مختلف ازجمله کارگر، کارمند، شریک و مالک بنگاه‌های خرد تجاری و... مى‏‌باشند که بعضاً با خانواده در امارات زندگى مى‌کنند.
نکته قابل توجه آنکه مهلت داده ‏شده براى خروج از این کشور بسیار اندک و در برخى موارد سه‏ روز تا یک هفته است. تحقیقات خبرگزاری ایرانشهر نشان می‌دهد در هفته‌های گذشته در خصوص سایر ملیت‌های مقیم در امارات متحده عربی چنین قانونی اجرا نشده‌است و فقط در موارد معین که به سبب عدول از قوانین امارات ملزم به خروج از خاک این کشور بوده‌اند، موارد معدودی اتباع مصری، فلسطینی، پاکستانی و فیلیپینی (کمتر از 20 نفر) در فهرست اخراج از امارات قرار داشته‌اند.
گروهی از ایرانیان مقیم امارات متحده عربی از برخورد توهین ‏آمیز ماموران اماراتى و تهدید به زندانى کردن، به سفارت جمهوری اسلامی در ابوظبی و کنسولگری آن دولت در شهر دوبی شکایت کرده‏‌اند که در کمال شگفتی مقامات مسئول در نمایندگی سیاسی ایران از هرگونه مساعدت به شهروندان ایرانی خودداری کرده‌اند. یکی از این اخراج شده‌گان به شرط محفوظ ماندن نامش به خبرگزاری ایرانشهر گفته‌ است: «من در حالی حکم اخراج از امارات را دریافت کرده‌ام که از اقامت سه ساله‌ام تنها 19 ماه گذشته است. با این حال مسئولان کنسولگری به من گفته‌اند بهتر است در موعد مقرر خاک امارات را ترک کرده و انتظار کمک حقوقی از آنها نداشته باشم.»
روزنامه‌های اماراتی با واکنش به این رویداد، اخراج شدگان را اتباعی دانسته‌اند که مبادرت به انجام اعمال خلاف قانون کرده‌اند. در حالی که شمار کثیری از این ایرانیان ابراز مى‌دارند که تاکنون کوچکترین تخلفى در امارات نداشته‌اند و یا تخلف آنها با مجازات اخراج از امارات تعریف نشده است. آنها معتقدند اخراج آن‏ها بدون دلیل و صرفاً به‏ خاطر ایرانى ‏بودن آن‏ها صورت گرفته‌است.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©