آمریکا ارزشیابی مدارک پزشکان فارغ‌التحصیل ایران را از سر گرفت
به روز شده در      دوشنبه 18 خرداد 1394     -   Monday June 8 2015

کمیسیون آموزشی فارغ التحصیلان پزشکی خارجی در آمریکا اعلام کرد که ارزشیابی مدارک دانش‌آموختگان پزشکی ایران را از سر گرفته است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

کمیسیون ECFMG که مسئول ارزشیابی مدارک پزشکی خارج از آمریکا است، ارزشیابی مدارک صادر شده در ایران را متوقف کرده بود تا از دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وابسته به وزارت دارایی آمریکا کسب اجازه کند.

هفته گذشته این کمیسیون، از دفتر دارایی‌های وزارت خزانه‌داری خواسته بود روشن کند با توجه به تحریم‌ها علیه ایران، آیا این کمیسیون می‌تواند به ارزشیابی مدارک ایران ادامه دهد یا نه. روز جمعه پنجم جون  وزارت خزانه داری به کمیسیون اطلاع داد که اجازه دارند روند ارزشیابی را از سر بگیرند. به این ترتیب فعالیت تشخیص ارزش علمی مدارک پزشکی صادر شده از دانشگاه‌های ایران از امروز دوشنبه هشتم جون دوباره آغاز شده است.

طی دو هفته گذشته، انتشار توقف ارزشیابی مدارک تحصیلی پزشکان ایرانی از سوی کمیسیون آموزشی فارغ التحصیلان خارجی در آمریکا، اعتراض‌هایی را برانگیخت که در پاسخ به آن، کمیسیون آموزشی فارغ التحصیلان پزشکی در آمریکا اعلام کرده بود که به دلیل محدودیت‌های موجود بر اثر تحریم‌ها علیه ایران ناچار به اتخاذ این تصمیم شده است.

تصمیم این کمیسیون در روند رسیدگی به مدارک مشابه در کانادا نیز تاثیر مستقیم داشت که انتظار می‌رود این محدودیت در کانادا نیز بر طرف گردد.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©