مریم میرزاخانی به عضویت آکادمی ملی علوم آمریکا انتخاب شد
به روز شده در      شنبه 25 اردیبهشت 1395     -   Saturday May 14 2016

آکادمی ملی علوم آمریکا اعضای جدید خود را معرفی کرده که در میان آن‌ها نام مریم میرزاخانی ریاضی‌دان ایرانی و استاد دانشگاه استنفورد کالیفرنیا به چشم می‌خورد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

وبسایت رسمی آکادمی ملی علوم آمریکا نام ۸۴ عضو جدید و ۲۱ عضو وابسته خارجی این آکادمی را منتشر کرده است که مریم میرزاخانی جزو گروه اول است.

خانم میرزاخانی شهروند آمریکا محسوب می‌شود، اما اعضای وابسته خارجی آکادمی ملی علوم آمریکا شهروندان کشورهایی غیر از آمریکا هستند که در این آکادمی حق رأی ندارند.

گزارش این وب‌سایت می‌گوید که با احتساب این انتخابات جدید شمار اعضای آکادمی ملی علوم آمریکا به ۲۲۹۱ نفر و شمار اعضای وابسته خارجی آن نیز به ۴۶۵ نفر می‌رسد. 

مریم میرزاخانی نخستین زنی است که تاکنون توانسته جایزه بین‌المللی فیلدز را از آن خود کند، جایزه‌ای که نوبل ریاضیات خوانده می‌شود. این جایزه تابستان ۱۳۹۳ به خانم میرزاخانی اعطا شد که دلیل آن دستاوردهای این ریاضی‌دان در زمینه هندسه ریمانی و فضاهای مدولی آن بوده است.

و اکنون نیز آکادمی ملی علوم آمریکا با انتخاب وی به عنوان یکی از اعضای خود بر ارزشمندی دستاوردهای این ریاضی‌دان صحه می‌گذارد. عضویت در این آکادمی یکی از عالی‌ترین افتخارات برای دانشمندان در ایالات متحده به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©