«نفوذ» یک پورن استار به فضای عمومی و رسانه‌ای ایران
به روز شده در      شنبه 16 مرداد 1395     -   Saturday August 6 2016

«ابروهای کمانی، بینی‌ سربالا و لب‌های قلوه‌ای»، ویژگی‌های چهره «مطلوب» زنانه از سوی تعداد قابل توجهی از زنان امروز ایران معرفی می‌شود؛ چهره‌ای شبیه کندی چارمز، پورن استار بریتانیایی که ماجرای سفرش به ایران جنجال برانگیز شد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
پیش از این یک عکاس عرصه مد در ایران به گاردین گفته بود، بسیاری از مدل‌های ایرانی، صورت‌هایشان را به تیغ جراحان می‌سپارند تا ظاهری چون «پورن‌ استارها» پیدا کنند.
مجله آنلاین سرگرمی (Cairo Scene) هم که نخستین گفت‌وگو با کندی چارمز را پس از خروج او از ایران انجام داده، با استفاده از اظهارات این عکاس ناشناس ایرانی نوشته ظاهر «پورن استارها» همراه با آرایش غلیظ در میان زنان ایرانی از جذابیت زیادی برخوردار است.
چارمز در این گفت‌وگو سفر فعالان عرصه مد به ایران برای انجام جراحی‌های زیبایی باکیفیت در این کشور را بسیار معمول دانسته و گفته به جز «چند تن از دوستان نزدیک و خانواده‌اش»، کسی از سفر وی به تهران خبر نداشته است.
سفر این پورن استار ۲۵ ساله اهل اسکس به ایران بعد از آن فاش شد که وی تصویری از خود در صندلی عقب یک خودرو منتشر کرد و توضیح داد که برای انجام عمل زیبایی به تهران سفر کرده بود.
چارمز که در این تصویر منتشرشده در شبکه اجتماعی اینستاگرام، روسری تیره به سر و یک عینک آفتابی بزرگ بر صورت دارد، ایرانی‌هایی که در سفر چند روزه‌اش به تهران ملاقات کرده را مردمانی مهربان و دست‌و‌دل‌باز توصیف کرده و گفته سفر به ایران وی را مبهوت کرده است.
به نوشته دیلی‌میل، انتشار عکس باحجاب این پورن استار که دارای ۱۱۷ هزار دنبال‌کننده در شبکه اجتماعی توئیتر است، با آنکه حاوی ابراز احساست مثبت وی نسبت به مردم ایران بود، از سوی شماری از کاربران ایرانی با توهین و انتقاد مواجه شد.
بر اساس این گزارش، سفر این پورن استار جوان که بیشتر برای پستان‌های بزرگش شناخته می‌شود، به مذاق بعضی‌ها خوش نیامد و هزاران کاربر ایرانی با به کار بردن الفاظ رکیک به زبان‌های فارسی و انگلیسی نسبت به چارمز، از صدور مجوز سفر به ایران برای وی از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی انتقاد کردند.
شماری از کاربران ایرانی هم این عکس را دستمایه طنز قرار داده و فیلترینگ هوشمند و پلیس امنیت اخلاقی را به سخره گرفتند.
کاربری نوشته بود فیلترینگ هوشمند یعنی همین؛ فیلم‌های چارمز را فیلتر کنی، اما خودش را به اینجا بیاوری. کاربر دیگری هم نوشته بود که کدام حجاب توانسته پستان‌های به این بزرگی را از چشم پلیس امنیت اخلاقی مخفی نگه دارد.
عکس کندی چارمز در اینستاگرام که در عرض چند ساعت هفت هزار لایک خورد و ۲۵ هزار کامنت پای آن نوشته شد، اندکی بعد حذف شد.
چارمز گفته پس از حمله صدها هکر از ایران به حساب وی در اینستاگرام، وی مدیران این شبکه را در جریان گذاشت و آنها برای حفاظت از این حساب شخصی، آن را غیرفعال کردند.
بعضی از کاربران ایرانی هم با دفاع از چارمز، نوشتند که تشخیص وی از دیگر زنان ایرانی که با چهره‌ها و اندام‌های مشابه در خیابان‌های تهران دیده می‌شوند، چندان آسان نبوده است.
گفته شده از آنجا که جراحی زیبایی بینی در ایران بسیار ارزان‌تر از بریتانیا است، این پورن استار جوان به این کشور که به عنوان پایتخت جراحی بینی در جهان شناخته می‌شود، سفر کرده بود.
چارمز هم در اظهاراتش تاکید کرده علاوه بر دوستان زیادی که در ایران دارد، تعداد زیادی از دوستان وی نیز پیش از این به این کشور سفر کرده بودند.
با این حال وی به این موضوع اشاره‌ای نکرده که آیا این دوستانش، در حوزه پورن فعالیت می‌کنند و برای انجام جراحی‌های زیبایی به این کشور سفر کرده بودند یا صرفا به عنوان گردشگر وارد ایران شده بودند.
بسیاری از شهروندان معمولی ایران از اینکه یک پورن استار توانسته به راحتی ویزا دریافت کند و وارد کشوری شود که با شهروندان فعال خود در این حوزه به شدت برخورد می‌کند، تعجب کرده‌اند.
منتقدان و مخالفان دولت حسن روحانی هم تلاش می‌کنند از این اتفاق برای تحت فشار گذاشتن دولت استفاده کنند.
وب‌سایت محافظه‌کار «مشرق نیوز» پس از افشای سفر کندی چارمز به ایران، در یادداشتی وی را بازیگر «فیلم‌های مستهجن» معرفی کرده و نوشته خبر سفر وی به ایران «خبر ساده‌ای نیست» که مسئولان وزارت خارجه ایران درباره آن سکوت کنند.
این وب‌سایت از مقام‌های وزارت امور خارجه خواسته سکوت خود در این زمینه را شکسته و اقدام به اطلاع‌رسانی کنند.
«مشرق نیوز» اضافه کرده در صورت انجام این سفر «باید مشخص شود که چرا وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات فیلتر درستی برای ورود افراد خارجی به ایران ندارند.»
این وب‌سایت محافظه‌کار همچنین مدعی شده که «این سفر به غیر از تبعات فرهنگی که مصداق نفوذ محسوب می‌شود، توانست فضای عمومی و رسانه‌ای کشور را به رنگ و بوی مستهجن خود در بیاورد.»
«مشرق نیوز» نوشته که «این اتفاق‌ها نشان می‌دهد که ساز و کار بررسی هویت واقعی افراد خارجی که خواستار ورود به ایران هستند از ضعف بزرگی رنج می‌برد.»
«مشرق نیوز» در عین حال هشدار داده بود که «اگر این ضعف ترمیم نشود، ممکن است افراد خارجی دیگری که قرار است تا در پروژه نفوذ در جمهوری اسلامی نقش‌آفرینی کنند! به راحتی وارد ایران شوند و به منافع ملی ایران ضربه‌های خسارت‌باری را وارد کنند.»
ساعاتی پس از انتشار این یادداشت اعتراضی بود که یک مقام آگاه در معاونت پارلمانی و امور کنسولی وزارت امور خارجه اعلام کرد کندی چارمز «با نام و شهرت دیگری و به عنوان آرایشگر به ایران سفر کرده است.»
این مقام وزارت امور خارجه روز اول آگوست گفته که «کندی شغل خود را آرایشگری معرفی کرده و تحت عنوان نام دیگری با کسب مجوزهای معمول و متعارف قانونی به ایران سفر کرده است.»
با این حال اظهارات مقام‌های وزارت خارجه درباره کندی چارمز در حالی بیان شده که خود وی نیز گفته سفر به ایران بدون کمک و همراهی «دوستان عزیزی که به وی در مورد ویزا و در موارد دیگر» کمک کردند، ممکن نبود.
وی همچنین در اظهارنظری سیاسی، خواستار آزادی مردم ایران در حوزه زندگی خصوصی‌شان شده و گفته آنقدر به ایرانی‌ها علاقه پیدا کرده که دوست دارد دوباره به ایران بازگردد.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©