دریا صفایی برای دفاع از حقوق زنان ایران اشک ریخت
به روز شده در      یکشنبه 24 مرداد 1395     -   Sunday August 14 2016

دکتر دريا صفايى فعال حقوق زنان ایرانی بلژیکی که با پرچم شیر و خورشید، پلاکارد و تيشرتى كه بر روى آن جمله "زنان ايرانى را به ورزشگاه ها راه دهيد." نوشته شده بود به ديداد بازى واليبال ايران و مصر رفت بود با ممانعت مسئولان ورزشگاه برای ادامه فعالیت خود روبرو شد اما با ایستادگی صدای زنان هموطن خود بود.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
دريا صفايى همزمان با بازی های والیبال المپیک ریو، به همراه دوستانش براى تماشاى بازى واليبال بين دو تيم ايران و مصر به ورزشگاه ماراكانازينو رفته بود با رفتار خشن و توهین آمیز تندی چند از هواداران دولتی اعزام شده از ایران به محل مسابقات روبرو شد. که با الفاظ و رفتاری ناشایست تو را به گریه انداختند.
وى كه مدافع حقوق زنان ايران است بر روى پلاکارد و تيشرتش جمله با مضمون زنان ايرانى را به ورزشگاه ها راه دهيد، نوشته بود. اما مسئولان برگزارى مسابقات قصد داشتند كه دريا و دوستانش را از سالن بياندازند كه به دليل مقاومت آنها موفق به اين كار نشدند.
مسئولان می گفتند که بر اساس قوانين المپيك حمل هرگونه شعار سياسى در طول مسابقات ممنوع است.
تضصاویز خبری از اشک های دریا صفایی که می کوشید تا صدای زن ایرانی در این مسابقات باشد بازتاب گسترده ای در رسانه های خبری جهان داشت و ده ها رسانه بین المللی به بازتاب آن اقدام کردند.
همچنین تصاویری از مزاحمت و خشونت کلامی-رفتاری یک مرد تماشاچی که پرچم جمهوری اسلامی را حمل می کند در برخورد با خانم صفایی توجه بسیاری از رسانه ها به خود جلب کرده است. در تصویر این خبر چهره این مزاحم سمت راست پشت سر خانم صفایی کاملا مشخص است. تصاویری دیگر از پرخاشگری این مرد نیز در اختیار خبرگزاری ایرانشهر قرار گرفته است که قابل انتشار نیست.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©