نوید نگهبان می‌گوید از بازی درنقش مولانا استقبال می کند
به روز شده در      سه شنبه 26 مرداد 1395     -   Tuesday August 16 2016

تولید فیلمی درباره مولانا شاعر بزرگ فارسی زبان همچنان خبرساز است و بحث و گفتگو درباره انتخاب بازیگر، سوژه بسیاری از نشریات، سایت‌های اینترنتی و شبکه های اجتماعی است. اینبار دو بازیگر ایرانی به بحث روز این رسانه‌ها پیوسته‌اند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
چندی پیش «دیوید فرانزونی» فیلمنامه نویس مشهور آمریکایی از علاقه خود برای ساخت فیلمی درباره»مولانا جلال الدین بلخی» یا «رومی» خبر دارد.
«دیوید فرانزونی» از «لئوناردو دی کاپریو» بازیگر مشهور آمریکایی به عنوان گزینه نخست خود برای بازی در نقش مولانا نام برد، البته این پروژه در مراحل ابتدایی است و هنوز هیچ قرارداد رسمی در این زمینه منعقد نشده است.
مخالفان با راه اندازی کارزارهای مختلفی در شبکه های اجتماعی به گزینش او اعتراض کردند، به باور آنها حضور یک بازیگر سفید پوست در نقش شاعری از خاور میانه و فارسی زبان غیرمنطقی و توهین آمیز است.
آنها با اشاره به پوست روشن، موهای بلوند و چشمان آبی «لئوناردو دی کاپریو» او را گزینه مناسبی ندانسته و خواستار انتخاب بازیگری از خاورمیانه برای بازی در نقش مولانا شده اند.
در روزهای گذشته تعدادی از نویسندگان، هنرمندان، منتقدین سینمایی و شخصیت‌های فرهنگی با انتشار مطالب مختلفی در وبسایت ها و نشریات و یا حضور در برنامه های تلویزیونی و رادیویی در آمریکا، از تهیه‌کنندگان این فیلم خواستند تا بازیگری ایرانی تبار و یا دست کم بازیگری از خاور میانه را برای بازی در نقش مولانا انتخاب کنند.
در این میان دو اسم ایرانی در هالیوود بشتر مطرح شده است. نخست: ماز جبرانی که گفته اگر چنین پیشنهادی به او بشود، خوشحال خواهد شد اما بدون شک آن را رد می‌کند چون حضور دیکاپریو را در معرفی مولانا و فروش بهتر فیلم موثر می داند .
دوم : نوید نگهبان که در گفتگو با خبرنگار یک شبکه فارسی زبان وابسته به دولت آمریکا گفته: «پدرم علاقه زیادی به عرفان و تصوف داشت و به همین دلیل من با اشعار مولانا بزرگ شدم و با این شخصیت بزرگ آشنایی دارم. از بازی در نقش مولانا استقبال می‌کنم، فرصتی است برای زنده کردن گوشه‌هایی از خاطرات خوش گذشته.»
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©