نامگذاری گونه ای از گل رز فرانسوی به نام شهبانو فرح
به روز شده در      پنجشنبه 18 شهریور 1395     -   Thursday September 8 2016

سازمان پرورش و توسعه گل و گیاهان بومی فرانسه طی مراسمی که روز 7 سپتامبر 2016 در جنوب این کشور برگزار شد، یک گونه گرانبها از گل رز فرانسوی را به نام شهبانو فرح پهلوی نامگذاری کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

به گزارش وب سایت rankings roses موسسه پرورش و توسعه گیاهان بومی فرانسه و شرکت delbard french roses که بزرگترین تولید کننده گیاهان تزئینی در اروپاست طی مراسمی، گونه ای خاص از گل رز دو رنگ فرانسوی را به نام Impératrice Farah (شهبانو فرح) نامگذاری کرده اند. 

پیش از این در سال 1827 میلادی یک رز فرانسوی به نام داریوش هخامنشی پادشاه باستانی ایرانی و نیز در سال 1893میلادی هم یک رز آلمانی به نام عمر خیام شاعر بلندآوازه ایرانی نامگذاری شده بود.

به گفته rankings roses این نوع گل رز را به دلیل استقامت، ماندگاری وهمچنین جذابیت چشمگیر در بین گل های رز، به نام آخرین ملکه ایران نامگذاری کرده اند. 

یکی از نزدیکان شاهزاده رضا پهلوی به خبرگزاری ایرانشهر در این خصوص گفت: «شهبانو بین مردم فرانسه از محبوبیت خاصی برخوردار است و همین امر موجب شده تا برپاکنندگان این مراسم با شناختی درست از زندگی و سرگذشت وی اقدام به این نامگذاری کنند. این پیشنهاد از مدتی قبل مطرح بود و سرانجام در تابستان امسال مورد پذیرش شهبانو قرار گرفت و مراسم مربوط به این نامگذاری با حضور شخص او برگزار گردید.»

هر شاخه گل رز Impératrice Farah در بازار اروپا نزدیک به 40 یورو (45 دلار) قیمت دارد و در حالی که هر 6 شاخه گل رز معمولی در حدود کمتر از 1 یورو در بازار گل و گیاه فرانسه به فروش می رسد.

گل رز Impératrice Farah که در حدود 80 سانتی متر بلندی ساقه دارد و گلبرگ های آن با رنگ های تلفیقی زرد و قرمز(هلویی) شناخته می شود، تا پیش از این از زیر گروه «رزهای نیور» شناخته می شد و تنها در مزارعی در جنوب فرانسه قابلیت تولید دارد.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©