جنازه یکی از فعالان بین المللی حقوق بشر برای ایران در نیویورک پیدا شد
به روز شده در      چهارشنبه 24 شهریور 1395     -   Wednesday September 14 2016

انتشار خبر درگذشت بیل نوجی (Bill Nojay) عضو هیئت مدیره و پشتیبان بنیاد دموکراسی در ایران (FDI) با احتمال ترور او همراه شده است. جسد این فعال سکولار برای ایران آزاد، روز جمعه در حالیکه آثار زخم گلوله بر بدنش هویدا بود، در پیتسفیلد نیویورک در محل گورستان خانوادگی ایشان، پیدا شد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

کنت آر.تیمرمن (Kenneth R. Timmerman)، رییس بنیاد دموکراسی در ایران، FDI، گفت که فقط چند روز پیش از مرگ آقای نوجی با او صحبت کرده بود. تیمرمن گفت: "ما کار بر روی پروژه جدیدی را شروع کرده بودیم و بیل بسیار مشتاق و خوش‌بین بود."

در سال 2012، آقای نوجی در انتخابات داخلی اف.دی.آی در ایالت نیویورک انتخاب شد و نیز در انتخابات اولیه بنیاد دموکراسی در ایران، در 13 سپتامبر یعنی چهار روز پس از مرگش، در رای گیری مجدد انتخاب شده بود.

آقای تیمرمن می گوید: "بیل بدون هیچ چشم داشتی، وقت زیادی برای خدمت به دیگران می‌گذاشت. من افتخار می‌کنم که در هیئت مدیره اف.دی.آی با او همکار بودم و در کنارش برای آزادی فعالیت کرده‌ایم."

بیل نوجی در زمینه تحقیق و کمک به افرادی که خود یا اعضای خانواده‌شان قربانی جنایات حکومت جمهوری اسلامی ایران شده‌اند، فعالیت می‌کرد. او برای احقاق حق آنهاییکه عزیزانشان توسط رژیم به قتل رسیدند و یا غیرقانونی بازداشت شده و شکنجه شده‌اند، تلاش می‌کرد.

کنت تیمرمن ریاست بنیاد دموکراسی در ایران می‌گوید: "ما با خانواده بیش از 200 نفر از قربانیان رژیم جمهوری اسلامی در دادگاه‌های آمریکا کار می‌کنیم زیرا بیشتر آنها در زمان اتفاق افتادن این جنایات، شهروندان ایالات متحده نبوده‌اند. بسیاری از ایشان پس از اطلاع از مرگ بیل با من تماس گرفته‌اند و تاسف و ناراحتی خود را بخاطر از دست دادن چنین قهرمان بی‌باک آزادی، ابراز کردند."

در سال 2007 در یک تلاش 3 روزه در پاریس با عنوان «کنفرانس همبستگی ایران» ، نوجی به تیمرمن پیوست تا در ایجاد ائتلاف گسترده در میان گروه‌های مختلف اپوزیسیون ایرانی، شرکت کند. تیمرمن می‌گوید: "بیل همیشه داوطلبانه وقت و مهارت خود را برای کمک به ایرانیانی که به او نیاز داشتند، می‌گذاشت."

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©