نمایندگی بریتانیا در اسکار امسال به یک فیلمساز ایرانی انگلیسی رسید
به روز شده در      چهارشنبه 31 مهر 1395     -   Wednesday September 21 2016

فیلم "زیر سایه" ساخته بابک انوری، فیلمساز ایرانی انگلیسی ساکن بریتانیا، به عنوان نماینده بریتانیا در رشته بهترین فیلم خارجی اسکار ۲۰۱۶ انتخاب شده است. این نخستین تجربه فیلم بلند آقای انوری محسوب می شود.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

"زیر سایه" را شرکت ورتیگو در بریتانیا از روز ۲۳ سپتامبر اکران شد و در آمریکا از روز ۷ اکتبر از سوی شرکت های اکس‌وای‌زی و ورتیکال اکران خواهد شد.

آقای انوری قبلا درسال ۲۰۱۲ هم با فیلم کوتاه "دو با دو" که وقایع آن در یک مدرسه ایرانی در بریتانیا اتفاق می افتد نامزد جایزه بفتا (آکادمی فیلم بریتانیا) شده بود.

وقایع فیلم «زیر سایه» در دهه ۱۹۸۰ در اوج دوران جنگ ایران و عراق در تهران رخ می‌دهد. فیلم، ماجرای مادر جوانی به نام شیده (با بازی نرگس رشیدی) و دختر خردسال او، درسا، (آوین منشادی) است که در غیاب پدر خانواده که پزشک جبهه جنگ است، خانه‌شان مورد اصابت موشکی قرار می‌گیرد که عمل نمی‌کند و منفجر نمی‌شود.

درسا پس از این واقعه دچار مشکلات شدید روحی می‌شود و شیده، پس از مشورت با همسایه‌ها به این نتیجه می‌رسد که این موشک عمل نکرده در واقع طلسم نفرین شده‌ای است که ارواح بدنهاد یا «جن» هایی که با باد سفر می‌کنند آن را به همراه آورده‌اند تا روح «درسا» را تسخیر کند. این فیلم به زبان فارسی ساخته شده و زیر نویس انگلیسی دارد.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©