از تورنتو تا نیاگارا: سفر مادر سالخورده ایرانی برای احقاق حقوق انسانی فرزند زندانی‌اش
به روز شده در      جمعه 9 مهر 1395     -   Friday September 30 2016

عزت الملوک طاهری شهروند ایرانی کانادایی ساکن تورنتو که فرزند ارشدش محمدعلی طاهری از 5 سال پیش تا کنون در ایران به جرایم عقیدتی زندانی است، برای جمع آوری امضا در حمایت از درخواست سازمان عفو بین الملل برای آزادی محمدعلی طاهری به شهرهای گوناگون کانادا سفر می‌کند تا صدای زندانیان دربند ایرانی از جمله فرزند خود را به گوش مردم جهان برساند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

خانواده محمدعلی طاهری می‌گویند در تازه‌ترین دور از سفرهای عزت الملوک طاهری به مناطق شهری کانادا برای جمع آوری امضا در ثبت درخواست سازمان عفو بین الملل این مادر سالخورده ایرانی کانادایی در هفته پایانی ماه سپتامبر طی یک روز به چهار شهر میسی‌ساگا (Mississauga)، همیلتن (Hamilton)، سنت کاترینز(St. Catharines) و شهر توریستی نیاگارا(Niagara) در خاک کانادا سفر و با تجمع کنندگان در این شهرها ملاقات کرده است. 

از قرار معلوم خانم طاهری را در این سفر 130 کیلومتری به چهار شهر حاشیه دریاچه اونتاریو، علاوه بر دخترش آذردخت طاهری، گروهی چند‌ ده نفره از شاگردان مکتب فکری محمدعلی طاهری (عرفان حلقه) همراهی می‌کردند و در هر یک از شهرهای این مسیر نیز گروهی از شاگردان آقای طاهری از قبل گردآمده بودند تا با حضور مادر وی طی تجمعاتی در معابر عمومی توجه شهروندان کانادایی و گروه بزرگی از گردشگران خارجی را به موضوع نقض حقوق بشر و تلاش برای جمع آوری امضا در کمپین ویژه سازمان عفو بین الملل جلب کنند.

خانواده طاهری در یک کانال یوتیوب ضمن انتشار تصاویری از این گردهمایی‌ها از کلیه آزاد اندیشان جهان خواسته‌اند تا با دست کم یک امضا به یاری سازمان عفو بین الملل بشتابند تا زمینه آزادی و اعاده حقوق انسانی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران از جمله محمدعلی طاهری فراهم آید.

روز جمعه 29 سپتامبر2016 نیز همزمان با بازگشت خانم هما هودفر به کانادا، خانواده محمدعلی طاهری در تورنتو پنجاه و هفتمین دوره تجمع خیابانی خود را برگزار کردند. این تجمع در حالی برپا شد که به گفته وکلای این زندانی عقیدتی در ایران گفته اند : «پرونده آقای طاهری از شعبه سوم بازپرسی دادسرای اوین پس از تکمیل و رفع نقائص به شعبه 26 دادگاه انقلاب ارجاع شده است». این پرونده پیش از این با صدور حکم اعدام در همین شعبه روبرو شده بود.

شایان ذکر است هما هودفر که با جرایمی واهی از جمله «ورود به حوزه فمنیسم» در ایران زندانی بود با فشار افکار عمومی جهان و پا درمیانی پادشاه عمان (سلطان قابوس) از زندان آزاد و به کانادا بازگشت.

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©