مجوز برگزاری و منابع مالی سینه زنی تورنتو در هاله ابهام
به روز شده در      یکشنبه 18 مهر 1395     -   Sunday October 9 2016

در حالی که یک گروه اسلامی ساکن تورنتو در کانادا فراخوان بزرگی برای راهپیمایی و عزاداری در صبح روز 12 اکتبر 2016 به مناسبت عاشورا صادر کرده اما مقامات محلی می گویند درخواستی برای صدور مجوز در راستای چنین مراسمی نداشته اند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

خبرنگار خبرگزاری ایرانشهر در تورنتو می گوید: یک گروه اسلامگرا در این شهر از چند ماه پیش اقدام به تبلیغات برای جمع آوری کمک های مالی در راستای برگزاری یک دسته سینه زنی کرد و لینک اخذ کمک های مالی خود را در وب سایت رسمی gofundme در حالی فعال کرد که گفته بود دست کم به مبلغ 70 هزار دلار برای برپایی این مراسم نیازمند است با این حال تنها 310 دلار به این مرکز کمک مالی شده است.

خبرنگار ایرانشهر می گوید وقتی با یکی از مسئولان این برنامه که خود را «خادم امام حسین» معرفی کرده، تماس گرفته او در پاسخ به دو سوال این خبرگزاری گفته: «اجباری در پاسخ گویی به نوکران شیطان ندارد!»

سوالات خبرگزاری ایرانشهر مشخصا این بوده است: «با توجه به اینکه تنها 310 دلار کمک مردمی جمع شده باقی هزینه مراسم را از چه محلی تامین می کنید و اینکه آیا امسال برای برپایی راهپیمایی درخواست مجوز از مقامات ذی ربط کرده اید؟»

واکنش ها به تبلیغات این گروه اسلامگرا که خود را «دسته سینه زنی فارسی زبانان» معرفی می کنند در میان ایرانیان کانادا متفاوت است. برخی این گروه را به دریافت پول از نزدیکان به حکومت اسلامی در ایران متهم کرده و معتقدند کلیه هزینه های اینگونه فعالیت ها را جمهوری اسلامی پرداخت می کند و برخی نیز خواهاند تمیز دادن سیاست و مذهب بوده و می گویند با اینکه جمهوری اسلامی را قبول ندارند  اما خودشان را مسلمان می دانند.

به گفته برگزار کنندگان این مراسم، قرار است گروهی از ایرانیان مسلمان مقیم تورنتو روز چهارشنبه 12 اکتبر مقارن با ظهر عاشورا در میدان Mel Lastman تجمع کنند. با این حال پلیس کانادا می گوید هنوز در جریان هیچگونه برنامه ویژه ای که نیازمند تمهیدات ترافیکی و یا نیاز به مداخله و یا محافظت پلیس باشد قرار نگرفته است. 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©