جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره فیلم لندن به یک ایرانی رسید
به روز شده در      دوشنبه 26 مهر 1395     -   Monday October 17 2016

در شصتمین دوره برگزاری جشنواره فیلم لندن، در بخش فیلم مستند، «رویاهای دم صبح»(Starless Dreams) ساخته مهرداد اسکویی، مستندساز ایرانی تبار، جایزه بهترین فیلم مستند 2016 این رویداد مهم هنری را از آن خود کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

مستند رویاهای دم صبح ساخته آقای اسکویی، دردنامه واقعی دختران زیر 18 ساله بزهکار ایرانی را به تصویر می‌کشد که به دلایل گوناگون از جمله جرایم خرید، فروش و قاچاق مواد مخدر، جیب‌بری و حتی قتل نفس در دارالتدیب (زندان کودکان) به سر می‌برند.

چگونگی سقوط این کودکان در وادی خلافکاری و زمینه‌های آن در جامعه ایران، مراقبت و بازپروری آنها و وحشت از اینکه پس از آزادی از دارالتدیب چه بر سر آنان خواهد آمد و چه آینده‌ای خواهند داشت و اینکه حداقل سالی یکبار برای جشن نوروز در کنار خانواده‌هایشان باشند، دغدغه فیلمساز رویاهای دم صبح است. 

مهرداد اسکویی علاوه بر کارگردانی این فیلم مستند، تهیه‌کنندگی و فیلمنامه‌نویسی آن را نیز بر عهده داشته است. رویاهای دم صبح پیش از این در جشنواره‌های فیلم بین‌المللی گوناگونی در سال 2016 شرکت کرده و عناوین و افتخارات زیادی بدست آورده است، از جمله جشنواره‌های فیلم سن پترزبورگ روسیه، برگن نروژ، Berlinale آلمان، True/False میسوری آمریکا، Tempo استکهلم سوئد و جشنواره فیلم مستند حقوق بشر پراگ در جمهوری چک؛ رویاهای دم صبح مهرداد اسکویی، مستند 76 دقیقه‌ای، جایزه ها و عناوین دیگری را نیز در جشنواره‌های فیلم یونان، ایتالیا، پرتغال، مکزیک و کانادا از آن خود کرده است.

جشنواره فیلم لندن وابسته به انستیتو فیلم بریتانیا (BFI) از سال 1953 به این سو همه ساله در نیمه دوم اکتبر برگزار می‌شود و حدود 300 فیلم سینمایی، مستند و فیلم کوتاه از 50 کشور دنیا در آن به رقابت می پردازند.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©