پذیرش دانشجوی ایرانی برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی در هند ممنوع شد
به روز شده در      دوشنبه 26 مهر 1395     -   Monday October 17 2016

اتحادیه دانشجویان ایرانی در هندوستان کشور هندوستان می گوید با رای دیوان عالی این کشور، پذیرش دانشجوی ایرانی برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی در هند ممنوع شده است. این ممنوعیت علاوه بر ایرانیان شامل همه دانشجویان غیر هندی در دانشگاه های آن کشور خواهد بود.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

اتحادیه دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در هند که مرکز آن در شهر پونا واقع است می گوید که با رای دیوان عالی هند، همه فرصت های تحصیلی رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی باید از طریق آزمون «نیت» تکمیل شود و این آزمون فقط به دانشجویان هندی اختصاص یافته است که بر اساس این حکم، علاوه بر ممنوعیت پذیرش دانشجویان ایرانی در سال آتی تحصیلی در هندوستان، مشکلاتی نیز در ادامه تحصیل دانشجویان ورودی سال ۲۰۱۶ ایجاد شده است.

این رویداد را یک مقام مسئول در سفارت جمهوری اسلامی در دهلی نو نیز تایید کرده  و به رسانه های داخل ایران گفته است که اکنون براساس این حکم، دانشجویان باید نام نویسی خود را لغو کنند و شهریه پرداختی خود را پس بگیرند. رایزن علمی سفارت جمهوری اسلامی گفته نمی تواند به رای دادگاه عالی هندوستان اعتراض داشته باشد و از دانشجویان خواسته قانون را بپذیرند.

در سالهای اخیر و خصوصا پس از سال 1388 در ایران بسیاری از جوانان و دانشجویان ایرانی ترجیح می دهند به دلیل فضای بسته و خفقان سیاسی حاکم در ایران، برای ادامه تحصیل و زندگی شانس خود را در خارج از ایران بیازمایند و هند پس از مالزی یکی از مقاصد اصلی دانشجویان ایرانی بوده است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©