معاونت فرمانداری ایالت واشنگتن در آمریکا به یک ایرانی رسید
به روز شده در      چهارشنبه 19 آبان 1395     -   Wednesday November 9 2016

در پی برگزاری انتخابات سراسری ایالات متحده آمریکا، سمت معاونت فرمانداری ایالت واشنگتن در شمال غرب آمریکا به سیاستمدار ایرانی آمریکایی سیروس حبیب رسید. آقای حبیب با کسب 56 درصد آرای اخذ شده در ایالت واشنگتن به مقام معاونت فرمانداری رسیده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده، انتخاب فرماندار و معاونت آن در دوازده ایالت آمریکا انجام شد که در ایالت واشنگتن، «سیروس حبیب» سیاستمدار ایرانی‌تبار از حزب دموکرات بر رقیب جمهوری‌خواهش «مارتی مک کلندان» پیروز شد.

پس از شمارش 1,888,496 رای در حوزه انتخابیه ایالت واشنگتن، کوروش حبیب با 1,080,109 و کسب 56٪ آرا به سمت معاونت فرمانداری این ایالت انتخاب شد.

این مقام که از سال 1996 در اختیار «برد اوون» از حزب دموکرات بود، عالی ترین مقام انتخابی است که تا اکنون یک ایرانی‌تبار توانسته است در هیئت حاکمه ایالات متحده به دست آورد. 

سیروس حبیب پیش از این، در هر دو مجلس قانونگذاری ایالتی واشنگتن خدمت کرده و هم اکنون نماینده مجلس سنا در این ایالت است.

آقای حبیب که از 8 سالگی بینایی خود را از دست داده، فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه ییل است و اکنون در 35 سالگی به سمت معاون فرماندار ایالت واشنگتن رسیده است. این سیاستمدار ایرانی-آمریکایی در سال 1981 در شهر بالتیمور متولد شده و ساکن بیلیویو در کینگ کانتی ایالت واشنگتن است.

سیروس حبیب در دوران تحصیل در دانشگاه کلمبیا و همزمان با سناتوری هیلاری کلینتون از نیویورک برای دوره کارآموزی خود در دفتر او مشغول به کار شد.

آقای حبیب در ادبیات انگلیسی هم دستی دارد و پایان نامه لیسانس ادبیات انگلیسی خود برای دانشگاه آکسفورد را با موضوع رابطه رالف الیسون و سلمان رشدی به رشته تحریر در آورده است.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©