عذرخواهی نماینده ایرانی مجلس کانادا برای سو استفاده از عنوان مهندسی
به روز شده در      چهارشنبه 26 آبان 1395     -   Wednesday November 16 2016

«مجید جوهری» سیاستمدار ایرانی‌کانادایی از حزب لیبرال به خاطر سو استفاده از عنوان «مهندس» در مبارزات انتخاباتی پاییز گذشته (2015) مجلس فدرال عوام کانادا، عذرخواهی کرد. آقای جوهری که موافق برقراری ارتباط با جمهوری اسلامی است از سوی مخالفانش به جعل عنوان حرفه‌ای و دانشگاهی و نیز دروغگویی درباره موقعیت شغلی متهم شده بود.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

این نماینده لیبرال پارلمان که با عنوان «مهندس مجید جوهری» از حوزه انتخابی ریچموندهیل در کلانشهر تورنتو به مجلس کانادا راه پیدا کرده بود، اکنون می‌گوید که مجوز مهندسی‌اش طی سال‌های 1995 تا 1999 اعتبار داشته و بدلیل عدم پرداخت حق عضویت آن به سازمان نظام مهندسی، لایسنس خود را از دست داده است.

بر اساس قوانین نظام مهندسی حرفه‌ای کانادا، استفاده از عناوین «مهندس» و «مهندس حرفه‌ای» منوط به داشتن مجوز معتبر از آن نهاد است. مخالفان اقای جوهری از همین ماده قانونی برای تحت فشار گذاشتن وی استفاده کرده‌اند.

به هر حال، به دلیل اینکه آقای جوهری در طول مبارزات انتخاباتی خود از هر دو عنوان مهندسی استفاده کرده، توسط سازمان نظام مهندسی حرفه‌ای استان اونتاریو کانادا به نقض قانون در اینباره متهم شد اما دو طرف پس از چند دور مذاکره به توافق رسیدند تا مجید جوهری با صدور نامه عذرخواهی و اهدای 5000 دلار به سازمان نظام مهندسی حرفه‌ای استان اونتاریو برای استفاده در امور آموزشی، بخشوده شود.

آقای جوهری در بیانیه عذرخواهی‌اش نوشت: «من قصد گمراهی کسی را نداشتم و بابت گفتار، اعمال و رفتارم پشیمان هستم و صمیمانه عذرخواهی می‌کنم. این تجربه درس ارزشمندی به من داد تا در همه حال در استفاده از القاب و عناوین با دقت بیشتری عمل کنم.»

دیگر نماینده ایرانی‌تبار مجلس کانادا علی احساسی است که نوه تیمورتاش وزیر دربار دوره رضا شاه است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©