جایزه یک میلیون دلاری فیزیک بنیادی 2017 به دکتر کامران وفا تعلق گرفت
به روز شده در      دوشنبه 15 آذر 1395     -   Monday December 5 2016

بنیاد دست یابی به موفقیت (Breakthrough Foundation) جایزه یک میلیون دلاری خود در رشته فیزیک بنیادی را به دکتر کامران وفا فیزیکدان ایرانی آمریکایی و استاد دانشگاه هاروارد برای تحقیقات او در زمینه جاذبه کوآنتومی تقدیم کرد. مراسم اهدای این جایزه روز یکشنبه چهارم دسامبر 2016 برگزار شد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

 جایزه بنیاد Breakthrough  در حالی به این  استاد ایرانی-آمریکایی رشته فیزیک در دانشگاه هاروارد اهدا شده است که او برای تحقیقات برجسته اش در زمینه نظریه ریسمان  در سال ۲۰۰۸ میلادی موفق به دریافت مدال دیراک شده بود.

کامران وفا در سال ۱۹۶۰ در تهران به دنیا آمده و تحصیلات ابتدایی خود را در دبیرستان البرز به پایان رسانده است. او در سال ۱۹۷۷ به ایالات متحده آمریکا مهاجرت نمود و مدرک کارشناسی خود را در فیزیک و ریاضی از دانشگاه ام ای تی بدست آورد.

کامران وفا در سال ۱۹۸۵ میلادی موفق به دریافت درجه دکتری خود با سرپرستی ادوارد ویتن از دانشگاه پرینستون شد. پس از آن وی عضو جونیور هاروارد شد و از سال ۱۹۸۹ او دارنده کرسی ارشد فیزیک در دانشگاه هاروارد است.

جایزه بنیاد دستیابی به موفقیت یک جایزه 25 میلیون دلاری است که از سوی چند میلیاردر بزرگ دنیای تلکنولوژی از جمله مالکان گوگل و فیسبوک تامین می شود.

این بنیاد اعتقاد دارد ریاضی دانان و فیزیک دانان به مانند ستاره های موسیقی پاپ می توانند مورد توجه مردم باشند و دستاوردهایشان درخشش داشته باشد. این بنیاد با هدف تغییر جهان از مسیر علوم بنیادین (ریاضی و فیزیک) در جولای سال 2012 آغاز به کار کرده است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©