همزمان با کریسمس دلار از مرز 4100 تومان گذشت
به روز شده در      یکشنبه 5 دی 1395     -   Sunday December 25 2016

روند تصاعدی رشد قیمت دلار در آستانه سال نوی میلادی در بابر واحد پول ایران به مو.جی از نگرانی در بین ایرانیان‌تباران ساکن اروپا و آمریکا، خصوصا دانشجویان دامن زده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

ارزش واحد پول ایران در برابر دلار روز یک‌شنبه 25 دسامبر 2016  به روند افت شش ماه اخیر خود ادامه داد و این روند شش‌ماهه باعث از دست رفتن ۱۹ درصد از ارزش تومان در برابر دلار شده است. تعدادی از خبرگزاری‌ها در ایران خبر دادند که قیمت دلار در روز یک‌شنبه با ۶۰ تومان افزایش، به بیش از ۴۱۰۰ تومان رسیده است.

این موج افزایش در حالی همزمان با کریسمس به اوج رسید که دلار در بامداد یک‌شنبه به وقت تهران با قیمت ۴۰۷۰ تومان به فروش رسید اما ساعت ۱۲ ظهر به ۴۱۳۰ تومان فروخته شده و ۴۰۸۰ تومان خریداری گردید.

خبرگزاری داخلی ایران نیز خبر داد که قیمت دلار با ۶۰ تومان افزایش نسبت به روز شنبه، به ۴۱۰۰ تومان رسیده و تغییرات سریع قیمت ارز باعث شده که برخی صرافی‌ها از درج نرخ‌ها بر روی تابلوی خود خودداری کنند.

از سوی دیگر برخی صرافان ارز خصوصا در انگلستان و کانادا که بخش عمده‌ای از مبادله مالی بین صرافی‌های ایران و ایرانیان ساکن در اروپا و آمریکا را به عهده دارند می‌گویند به دلیل ایام تعطیلات سال نوی میلادی در حال حاضر مایل به انجام مبادلات سنگین نیستند.

افت 19 درصدی ارزش پول ملی ایران در این دوره کوتاه، نگرانی‌ها درباره پیشبینی برخی اقتصاددانان در خصوص سقوط ارزش ریال ایران در مقابل دلار تا مرز 5 هزار تومان را طی دوره‌ای سه ماهه تقویت کرده است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©