نوش‌دارو پس از مرگ سهراب در فرودگاه لس‌‌آنجلس
به روز شده در      سه شنبه 12 بهمن 1395     -   Tuesday January 31 2017

بعدازظهر یکشنبه 30 ژانویه 2017 خانم «دالی ام. گی» قاضی یک دادگاه محلی در لس‌انجلس بر اساس قانون اساسی ایالات متحده و قوانین مهاجرتی آمریکا که ورود افراد را با ویزای معتبر به خاک این کشور ضمانت کرده است، دستور داد تا بازگردانده شدن علی وایقان متوقف شود و به او اجازه ورود به آمریکا با ویزایی که تا 14 فوریه 2017 اعتبار داشت، داده شود؛ اما چه سود که این نوش‌داروی پس از مرگ سهراب، موقعی به فرودگاه رسید که علی وایقان در هواپیمایی عازم تهران بود.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

پرواز حامل «علی وایقان» از تهران در ساعت 7:15 بعدازظهر روز جمعه 27 ژانویه 2017 در فرودگاه بین‌المللی لس‌انجلس به زمین نشست. او آمده بود تا با بستگانش دیدار کند و سپس به ایندیانا برود تا به همسر و پسرش که چهارماه پیش از وی به آمریکا وارد شده بودند، بپیوندد.

اما علی وایقان هرگز از گمرک فرودگاه ال‌ای‌اکس عبور نکرد؛ خواهرزاده او به لس‌انجلس تایمز گفت که آقای وایقان در هواپیمایی که به مقصد دبی در امارات متحده عربی می‌رفت، قرار داشت و در ساعت 3:15 بعدازظهر ‌شنبه 28 ژانویه 2017 فرودگاه ال‌ای‌اکس را ترک کرده است.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU) که برای جلوگیری از اخراج علی وایقان و ایرانیان دیگر تلاش می‌کرد، نامه قانونی که جلوی بازگردانده شدن (دیپورت) او را می‌گرفت تهیه و به فرودگاه آورد اما دیگر خیلی دیر شده بود؛ هواپیمای حامل آقای وایقان 45 دقیقه‌ پیش از این به مقصد دبی پرواز کرده بود.

خانواده‌اش بوسیله تلفن با او در فرودگاه دبی صحبت کردند، جایی‌که علی وایقان منتظر بود تا با پروازی دیگر به تهران باز گردد. «مرجان وایقان» خواهرزاده علی گفت: «او در فرودگاه دبی و پای تلفن به معنای واقعی کلمه، می‌گریست.» 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©