یک رستوران ایرانی در آمریکا به آتش کشیده شد
به روز شده در      شنبه 16 بهمن 1395     -   Saturday February 4 2017

شبکه‌های خبری در ایالت لوئیریانا می‌گویند آتش‌سوزی رستوران مشعل فروزان (Flaming Torch) در منطقه مرفه نشین شهر نیواورلئان که مدیریت آن را یک زن ایرانی آمریکایی به عهده دارد، عمدی بوده است. این رستوران همزمان با صدور فرمان پرزیدنت ترامپ در ممنوعیت ورود اتباع ایرانی به آمریکا در شامگاه 29 ژانویه 2017 به آتش کشیده شده بود.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

به گزارش شبکه تلویزیونی WWL-TV لوییزیانا، تحقیقات درباره احتمال عمدی بودن آتش‌سوزی رستوران Flaming Torch ادامه دارد. زهره خالقی مدیر ایرانی تبار این رستوران که از 14 سال پیش این رستوران را اداره می‌کند، در گفتگو با کانال چهار تلویزیون WWL-TV گفت که حدود ساعت هشت شب پس از تعطیلی رستوران در طبقه دوم ساختمان مشغول رسیدگی به حساب‌ها و موجودی انبار بود که ناگهان دود غلیظ تیره‌ رنگی همه جا را فرا گرفت و ایشان توانست به سختی خود را از آن مهلکه نجات دهد که البته مدیون پشت‌بام فروشگاه همسایه متصل به رستوران است.

زهره خالقی می‌افزاید: «تنها چیزی که به ذهنم رسید، این بود که راهی برای فرار کردن پیدا کنم. بالا رفتم و از راه پشت‌بام فروشگاه همسایه خارج شدم. فضای ساختمان بیش از حد تاریک و دودآلود شده بود و چشمانم به شدت می‌سوخت. در همان حالت ترس و اضطراب در فکر دو پسرم بودم. بچه‌های من دو سال پیش پدرشان را از دست دادند و اکنون اگر من هم می‌مردم چه بلایی بر سر آن‌ها می‌آمد؟»

آتش‌نشانی نیواورلئان هیچگونه جزییاتی از ماجرای آتش‌سوزی رستوران مشعل فروزان منتشر نکرده است اما خانم خالقی می‌گوید تحقیقات درباره احتمال عمدی بودن آتش‌سوزی ادامه دارد و معتقد است که آتش از سالن پذیرایی و نه از آشپزخانه آغاز شده است. به گفته مقامات پلیس محلی در رابطه با این حادثه مشکوک سازمان آتش‌نشانی نیواورلئان با FBI در تماس است.

اخباری از شاهدان عینی به خانم خالقی رسیده که مبنی بر احتمال جنایی بودن این آتش‌سوزی است. «استیسی اسپیرز» و «کایلا چیاسن» دو نفر از خدمه رستوران Flaming Torch که از دوستان خانوادگی و نزدیک زهره خالقی نیز محسوب می‌شوند ضمن اظهار خوشبختی از سلامت ماندن دوست‌شان، این آتش‌سوزی را پیامی برای قتل خانم خالقی می‌دانند. آنها گفتند: «این باعث تاسف است، همه ما در کنار یکدیگر خانواده‌ بزرگی هستیم و اکنون وسیله امرار معاش ما (رستوران) در آتش سوخته است.»

با توجه به محدوده زمانی این رویداد که تنها با فاصله زمانی دو روزه از دستور رییس جمهور ترامپ رخ داده است و شهرت این رستوران به عنوان یک محیط ایرانی در منطقه مرفه نشین شهر نیواورلئان، زهره خالقی امیدوار است تا تحقیقات به ثمر رسیده و مسئول ماجرا پیدا و به دست قانون سپرده شود تا شائبه نژاد پرستانه بودن این رویداد برطرف گردد.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©