بازداشت یکی از مجریان صدای آمریکا در تهران
به روز شده در      شنبه 16 بهمن 1395     -   Saturday February 4 2017

کیانوش سنجری، از زندانیان سیاسی سابق، فعال حقوق بشر و مجری پیشین «صدای آمریکا» پس از بازگشت به ایران بازداشت شده‌ است. به گفته خانواده سنجری وی در آذرماه 1395 بازداشت شده اما خانواده او که تهدید به سکوت شده بودند تصمیم گرفته‌اند وضعیت او را از امروز 4 فوریه 2017 علنی کنند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

کیانوش سنجری، وبلاگ‌نویس، روزنامه‌نگار، فعال حقوق بشر است که نخستین بار در ۱۷ سالگی و در جریان سالگرد اعتراض‌های دانشجویی ۱۸ تیر، و سپس در مهرماه ۱۳۸۵ و در جریان درگیری بین نیروهای امنیتی و طرفداران آیت‌الله کاظمینی بروجردی بازداشت شد.

او پس از پناهندگی به آمریکا، به عنوان یکی از خبرنگاران و مجریان صدای آمریکا و نیز سخنگوی «کمیته گزارشگران حقوق بشر» مشغول کار بود.

دلایل بازگشت کیانوش سنجری به ایران مشخص نیست ولی برخی از خبرگزاری‌های محافظه‌کار در ایران آبان‌ ماه سال جاری از بازگشت «بی‌سروصدای» او پس از «اخراج از صدای آمریکا» خبر داده بودند. با این حال خانواده سنجری درباره دلایل و نحوه بازگشت فرزند خود سکوت کرده‌اند.

پیشتر نیز در برخی محافل رسانه‌ای فارسی زبان در نیویورک شایعاتی مبنی بر قول مساعد از یکی از گروه‌های فعال ایرانی‌آمریکایی از سوی دولت روحانی به آقای سنجری در خصوص حفظ امنیت وی برای سفر به ایران مطرح شده بود.

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، که موفق به گفتگو با خانواده آقای سنجری شده می گوید: «کیانوش سنجری دو ماه پس از بازگشت به ایران بازداشت شده‌ است. او در مهر ماه سال ۹۵ به ایران بازگشته بود و خبرها حاکی از آن است که مأموران امنیتی در آذر ماه او را بازداشت کرده‌اند.»

خانواده سنجری که تا‌ کنون درباره وضعیت فرزند خود سکوت کرده‌ بودند پس از دوماه بی خبری از فرزند خود و علی‌الرغم تهدیدات نیروهای امنیتی، خبر بازداشت این خبرنگار و مجری سابق صدای آمریکا را شنبه 4 فوریه 2017 (16 بهمن 1395) منتشر کردند.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©