حمله هکری جمهوری اسلامی به فعالان حقوق بشری در خارج از ایران
به روز شده در      چهارشنبه 20 بهمن 1395     -   Wednesday February 8 2017

هکرهای وابسته به حکومت ایران یک بدافزار(Malware) طراحی کرده‌اند که سیستم عامل‌های مک را هدف قرار می‌دهد و تا کنون تعدادی از کاربران ایرانی تبار در خارج ایران را به دام انداخته است. کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران به نقل از کالین اندرسون محقق امنیت اینترنت گزارش داده که این بدافزار اخیرا «کامپیوتر‌های فعالین حقوق بشر ایرانی را هدف گرفته است».
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

به گفته آقای اندرسون، این بدافزار «از نظر فنی چندان در سطح بالایی طراحی نشده است» اما با توجه به این که کاربران سیستم عامل مک این سیستم‌ها را «امن» می‌دانند باید به آنها هشدار داد.

بنا بر این گزارش بدافزار طراحی شده توسط این هکرهای ایرانی MacDownloader نام دارد و با به سرقت بردن رمز کامپیوتر کاربر،‌ صفحه‌ای جعلی را ایجاد و نمایش می‌دهد تا کاربر را فریب داده و رمز ورود به رایانه‌ او را دریافت کند. پنهان شدن در دو قالب فایل جعلی نصب برنامه فلش(Flash Player) و حذف کننده تبلیغات آنتی‌ویروس بیت دیفندر(Bitdefender Adware Removal Tool) هم یکی دیگر از راه‌هایی است که باعث به سرقت رفتن اطلاعات آنلاین و آفلاین کاربران می‌شود.

کارلین اندرسون با تاکید بر این که «داشتن یک ضد ویروس به تنهایی برای محافظ در برابر بدافزار‌ها کافی نیست» توضیح داده است: «راه حل ساده‌ای وجود ندارد اما بهترین کاری که کاربران می‌توانند بکنند این است که مراقب نرم‌افزار‌هایی که دانلود می‌کنند باشند و همچنین در مورد ایمیل‌هایی که دریافت می‌کنند با احتیاط عمل کنند.»

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©