لایحه‌ای برای یک سال تحصیل رایگان در دانشگاه های کالیفرنیا
به روز شده در      چهارشنبه 25 اسفند 1395     -   Wednesday March 15 2017

تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
دموکرات‌های مجلس ایالتی کالیفرنیا در روز دوشنبه 13 مارچ طرحی را برای تصویب به مجلس ارائه کردند که به موجب آن دانشگاه‌های ایالتی، مجموعه دانشگاهی UC و کالج‌ها در سال نخست هیچ گونه مبلغی به عنوان شهریه از دانشجویان اخذ نکنند و تحصیل در نخستین سال ورود رایگان باشد. 
ارائه دهندگان این طرح می‌گویند بالارفتن هزینه و مخارج زندگی و گرانی بی رویه کتب درسی و آموزشی موجب شده است که دانشجویان تمامی کمک‌های مالی خود را صرف هزینه مسکن، کتاب و رفت و آمد بکنند و یا ناگزیر شوند که ساعت بیشتری برای امرار معاش کارکنند که در نتیجه از درس و تحصیل عقب می‌مانند.
کوین مک کارتی عضو دموکرات مجلس کالیفرنیا از ساکرامنتو با بیان این موضوع اشاره داشت دانش‌آموزان کم درآمد باید بتوانند از کمک بیشتر دولت کالیفرینا برخوردار شوند.
در حال حاضر دولت کالیفرنیا 1/2  میلیارد دلار را سالانه به کمک هزینه دانشجویی اختصاص داده است. بر اساس این طرح، خانواده هایی که بیشتر از 60 هزار دلار درآمد سالیانه دارند می‌بایست این کمک هزینه‌ها را بازپرداخت کرده و به دولت عودت دهند. 
گفته می‌شود بودجه طرح جدید عنوان شده در مجلس 6/1 میلیارد دلار برای 5 سال تخمین زده شده تا دانشجویان بتوانند بدون ایجاد بدهی تحصیل کنند.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©