پیام نوروزی رییس جمهور آمریکا منتشر شد
به روز شده در      چهارشنبه 2 فروردین 1396     -   Wednesday March 22 2017

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پیامی که در وبسایت کاخ سفید آن را 48 ساعت پس از آغاز نوروز منتشر کرده، نوروز و فرارسیدن بهار را تبریک گفت. پیشتر یکی از نزدیکان اقای ترامپ به سردبیری خبرگزاری ایرانشهر گفته بود رییس جمهوری درباره نحوه انتشار پیام نوروزی اش با مشاوران خود اختلاف نظر دارد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

متن بیانیه ای که به تاریخ 22 مارچ 2017  از سوی دفتر سخنگوی کاخ سفید منتشر شده است به این شرح است:

این هفته مایلم بهترین آرزوهایم را برای همه کسانی که در سراسر دنیا مناسبت باستانی و فوق العاده نوروز را جشن می گیرند، ارسال کنم. میلیونها نفر با پیشینه ایرانی، عراقی، ترکی، آسیای جنوبی و آسیای مرکزی در این روزها با خانواده هایشان جمع می شوند تا ورود بهار را جشن بگیرند.
نوروز به فارسی به معنی “روز نو” است. مناسبتی است برای جشن گرفتن آغازهایی جدید، حسی که به طور ویژه برای بسیاری از ایرانیانی که در دهه های اخیر به کشور ما آمدند تا شروعی تازه در سرزمینی آزاد داشته باشند، پر معناست.
برای سالیان بسیار من از دوستی خوبی با ایرانی-آمریکاییان، یکی از موفق ترین گروههای مهاجران در تاریخ معاصر کشور ما، لذت برده ام. آنها از پیشینه های مذهبی گوناگونی هستند، از جمله؛ مسلمان، کلیمی، مسیحی، زرتشتی و بهایی، اما همه آنها علاقه مشترکی برای میراثشان دارند.
مشهور است که کورش کبیر، یک رهبر امپراطوری باستانی پارس، گفته است: “آزادی، کرامت، و ثروت همه با هم شکل دهنده بزرگترین شادی بشریت هستند. اگر تو آن سه را به مردمت بدهی، عشق آنها برای تو هرگز نخواهد مرد.”
به مردم ایران و همه آنان که در سراسر دنیا نوروز را جشن می گیرند: از طرف مردم آمریکا، برایتان آزادی، کرامت و ثروت آرزو دارم.
نوروز پیروز. (نوروز شاد)

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©