اعطای روادید موقت استرالیا به پناهنده ایرانی‌تبار بازداشت شده
به روز شده در      شنبه 5 فروردین 1396     -   Saturday March 25 2017

یک پناهجوی ایرانی‌تبار با بخشودگی حبس و تعلیق پرونده مهاجرتی‌اش توسط وزیر مهاجرت استرالیا، موفق به دریافت ویزای بریج (روادید موقت اقامت در استرالیا) شد. مقامات رسمی مهاجرتی اعلام کردند که «پیتر داتون» وزیر مهاجرت استرالیا طی ماه‌های آینده درباره سرنوشت این پناهجوی ایرانی‌تبار تصمیم‌گیری خواهد کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

به گزارش گاردین استرالیا، خانم «مژگان شمس‌علیپور» پناهجوی 23 ساله ایرانی‌تبار که پیش از این در زمان تحصیلات دبیرستانی در شهر بریزبن (خاور استرالیا) گرفتار بازداشت و خطر اخراج از استرالیا شده بود، با حمایت افکار عمومی و به راه افتادن کمپینی برای آزادی‌اش، موفق به دریافت ویزای بریج از وزارت مهاجرت آن کشور شد.

مژگان شمس‌علیپور از مهلت بدست آمده خوشحال و از پشتیبانی مردمی سپاسگزار است. او اکنون می‌تواند حداقل سه ماه دیگر در کنار همسرش «میلاد جعفری» و سایر دوستانش بماند. او به گاردین استرالیا گفت: «با همه این‌ها شما نمی‌دانید چه احساسی دارم، انگار که در برزخ هستم و هر سه ماه یکبار استرس اخراج از استرالیا را خواهم داشت.»

 پرونده مهاجرتی خانم شمس‌علیپور، با ادعای فرار از جمهوری اسلامی ایران و پناهنده شدن به استرالیا بدلیل آزار و اذیت جنسی توسط مردان و داشتن مشکل با حکومت اسلامی توسط دولت استرالیا رد شده بود. «کوین کدیرگمار» وکیل شمس‌علیپور گفت که افسر مامور پرونده مهاجرتی موکلش به او اطلاع داده که شخص وزیر مهاجرت استرالیا، پیتر داتون، تا پیش از انقضای ویزای بریج خانم شمس‌علیپور در ماه ژوئن آینده درباره اقامت بلند مدت وی در آن کشور تصمیم‌گیری خواهد کرد و با توجه به حمایت عمومی جامعه از او، امید اعطای اجازه پناهندگی به مژگان وجود دارد.

خانم شمس‌علیپور در نقطه‌نظری که در وبگاه news.com.au منتشر شد، نوشت: «ترجیح می‌دهم بمیرم تا به جمهوری اسلامی ایران برگردم. مرگ برای من بهتر است تا بازگشت به جایی که شکنجه‌گاه من است.»

پس از بازداشت مژگان شمس علیپور و احتمال بازگردانده شدن وی به جمهوری اسلامی ایران، کمپینی اینترنتی به راه افتاد که از پیتر داتون وزیر مهاجرت استرالیا درخواست شده بود با مجوز پناهندگی خانم شمس‌علیپور موافقت کند. این درخواست اینترنتی موفق به جمع‌آوری 84000 امضا شد که در اعطای روادید موقت به مژگان تاثیر زیادی داشت. دولت جمهوری اسلامی پیش از این اعلام کرده که از پذیرش پناهجویانی که به اجبار به ایران بازگردانده می‌شوند، خودداری خواهد کرد.     

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©