اکتشاف داروی درمان عفونت استخوانی توسط دانشمند ایرانی آمریکایی
به روز شده در      شنبه 12 فروردین 1396     -   Saturday April 1 2017

دکتر «پریش صدقی‌زاده» استادیار دانشکده دندان‌پزشکی «هرمن استرو» دانشگاه کالیفرنیای جنوبی مستقر در کلانشهر لس‌آنجلس، موفق شده است تا ترکیب دارویی جدیدی برای درمان بیماری خطرناک عفونت استخوان تولید کند. این کشف مهم راهی نوین برای درمان چرک باکتریایی استخوان‌ها پیش روی پزشکان قرار می‌دهد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

به گزارش وبگاه رسمی USC (دانشگاه کالیفرنیای جنوبی)، دکتر پریش صدقی‌زاده استادیار دانشکده دندان‌پزشکی هرمن استرو با انتشار مقاله‌ای با عنوان «طراحی، سنتز و ارزیابی ضدمیکروبی داروی جدید درمان عفونت‌های استخوانی»، پژوهش‌هایش را در نشریه معتبر «ژورنال شیمی‌دارویی» معرفی کرده است. ترکیب دارویی جدید کشف شده توسط دکتر صدقی‌زاده، «بایسفسفونات سیپروفلوکساسین» نام دارد که نوعی ترکیب آنتی‌بیوتیک است و برای درمان بیماری «اوستئومیلیتیس بایوفیلمس» یا عفونت باکتریایی استخوانی به‌کار می‌رود.

استخوان‌ها سخت‌ترین بافت‌های بدن هستند اما در برابر تهاجم برخی از باکتری‌های عفونی آسیب‌پذیرند. در بدن انسان 206 قطعه استخوان وجود دارد که در صورت آلودگی به عفونت باکتریایی می‌تواند منجر به مرگ سلول‌های بافت استخوانی، قطع عضو و حتی مرگ بیمار شود. تخمین زده شده که اوستئومیلیت استخوانی از هر ده‌هزار نفر، دو نفر را آلوده می‌کند.

در روش‌های فعلی درمان چرک استخوان، دوره‌های استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها متداول است که با عوارض شدید جانبی همراه می‌شود؛ آنتی‌بیوتیک‌های تجویز شده با بر هم زدن متابولیسم بدن بیمار، گاه باعث آسیب‌های جبران‌ناپذیر به کبد و کلیه‌ها می‌شوند و در مقادیر بالا مسمومیت بیمار را بدنبال خواهد داشت و معمولا تاثیر زیادی بر روی ناحیه عفونی نداشته و مقدار زیادی از این آنتی‌بیوتیک‌ها از بدن دفع می‌شود اما ترکیب آنتی‌بیوتیک جدید بایسفسفونات سیپروفلوکساسین، به شکلی هوشمند منطقه چرکین استخوان را هدف قرار می‌دهد و نیازی به مصرف زیاد و طولانی مدت ندارد بنابراین عوارض جانبی آن بر روی بدن بیمار به شدت کاهش یافته می‌یابد. 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©