اعتراض کاربر ایرانی‌تبار فیس‌بوک برای حذف تبلیغ نژادپرستانه نیوآ
به روز شده در      جمعه 18 فروردین 1396     -   Friday April 7 2017

در پی به راه افتادن کمپین اعتراضی در شبکه‌های اجتماعی بر علیه یک تبلیغ دئودورانت برند «نیوآ»، شرکت «بایرسدورف» آلمان مالک علامت تجاری نیوآ تصمیم به حذف این تبلیغ گرفت. واکنش یکی از کاربران ایرانی‌تبار فیس‌بوک نسبت به این موضوع، خبرساز شد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

به گزارش نیویورک‌تایمز، آگهی تبلیغاتی دئودورانت معروف برند نیوآ با نام «اینوزبل» در برگه پایگاه اینترنتی خاورمیانه‌ای نیوآ در روز دوشنبه سوم آوریل 2017، باعث به راه افتادن موجی از اعتراضات مردمی در شبکه‌های اجتماعی شد و فشار کمپین بوجود آمده علیه این آگهی منتسب به نژادپرستی موجب حذف آن پس از 48 ساعت از زمان انتشار توسط کمپانی بایرسدورف مالک برند نیوآ و پوزش‌خواهی رسمی این شرکت از مصرف‌کنندگان محصولات نیوآ شد. در این آگهی تبلیغاتی شعار «White is purity» به معنای سفیدی خلوص یا پاکی است، استفاده شده که به نظر معترضان با توجه به لوگوی سیاه و سفید دئودورانت اینوزبل، تداعی‌کننده برتری نژاد سفید در برابر سیاه است. پس از انتشار این آگهی، هواداران گروه‌های نژادپرست پاد یهود نیز با توییت کردن تصویری از «په‌په» شخصیت کارتونی قورباغه‌ای منتسب به پاد یهودیت از آگهی نیوآ حمایت کرده و به آن خوش‌آمد گفتند. 

یکی از خبرسازترین کامنت‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی برای اعتراض به آگهی نیوآ نوشته شد، مربوط به یک خانم ایرانی‌تبار با نام «لیلا پرمون» از کاربران فیس‌بوک است که خطاب به وبگاه خاورمیانه‌ای نیوآ می‌نویسد: «این (آگهی) برای برگه فیس‌بوک خاورمیانه (نیوآ) خوب است؟ واقعا؟ پس قاعدتا رنگ‌پرستی (کنایه از نژادپرستی) هم در آن فرهنگ‌ها مشکلی ندارد؟» خانم پرمون از دنور در ایالت کلرادو این پیام را منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©