شاهزاده رضا پهلوی خواهان خیزش عمومی در ایران با حمایت آمریکا شد
به روز شده در      یکشنبه 20 فروردین 1396     -   Sunday April 9 2017

شاهزاده رضا پهلوی در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس که روز یکشنبه 9 آپریل 2017 منتشر شده است صرحتا گفته: «تغییر در رژیم در ایران تنها با یک «خیزش عمومی» امکان پذیر است» و نسبت به ایجاد این تغییر در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ ابراز امیدواری کرده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

شاهزاده رضا پهلوی معتقد است که بر خلاف ادعای برخی از سیاستمداران و اندیشمندان اسلامی، رژیم حاکم بر ایران ساز و کار اصلاح پذیری از داخل را ندارد و افزوده است: «متاسفانه این رژیم غیر قابل اصلاح است، زیرا بر اساس همان قوانین و مقرراتی که توسط خود رژیم وضع شده، اجازه هر نوع حرکت اصلاح طلبی از مدعیان آن سلب شده است.»

به گفته شاهزاده رضا پهلوی، هر نوع تغییر در آن نظام مستلزم اقداماتی مانند اعتصاب‌های کارگران و کارمندان، جنبش مردمی و نافرمانی مدنی است که منبع و منشاء آن باید در داخل باشد، چون این رژیم داوطلبانه قدرت را رها نمی کند

شاهزاده رضا پهلوی به خبرگزاری آسیوشیتدپرس گفته که جانشین رژیم اسلامی در ایران باید مشخصات یک حکومت لیبرال تمام عیار را داشته باشد.

او اضافه کرد: «معتقدم که هسته نظام آینده ایران باید بر اساس نظامی سکولار و دموکراتیک استوار باشد، که مهمترین اصل آن جدایی دین از سیاست است. چون بدون آن دمکراسی واقعی بی معنی ست. مردم ایران با گوشت و پوست شان درک می کنند که رژیمئاسلامی تار و پود ایران و فرهنگ ایرانی را دریده و هویت ایرانی ما را از بین برده است، که از دید من با تاریخ مان درآمیخته است.»

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©