هاملت در تئاتر برادوی نیویورک به روایت هنرمندان ایرانی‌تبار
به روز شده در      چهارشنبه 23 فروردین 1396     -   Wednesday April 12 2017

بزودی نسخه جدیدی از تراژدی هاملت، شاهکار ادبی نویسنده مشهور بریتانیایی ویلیام شکسپیر به دو زبان فارسی و انگلیسی در تئاتر معروف برادوی نیویورک به روی صحنه خواهد رفت. این نمایشنامه به همت یک کارگردان ایرانی‌‌دانمارکی تهیه و موسیقی آن توسط آهنگساز و ترانه‌سرای محبوب ایرانی‌تبار، «محسن نامجو» نوشته و اجرا خواهد شد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

«آرین موید» تهیه‌کننده، کارگردان، نویسنده و بازیگر تئاتر ایرانی‌تبار ‌دانمارکی در نظر دارد تا بزودی نمایشنامه هاملت اثر شکسپیر را به دو زبان فارسی و انگلیسی در برادوی نیویورک به روی صحنه ببرد. قرار است جمعی از هنرمندان تئاتر برادوی برای بازی در این تراژدی به آرین موید بپیوندند؛ از معروف‌ترین چهره‌های بازیگری تئاتر برادوی که در پروژه هاملت آقای موید ظاهر خواهند شد، می‌توان از «شری رنه اسکات»، «مایکا استاک» و «امیر اریسون» بازیگر ایرانی‌تبار نام برد که پیش از این در تئاتر «فهرست سیاه» (بلک لیست) ایفای نقش کرده است. نمایش هاملت به روایت آرین مویدی تلفیقی از زبان‌های فارسی و انگلیسی خواهد بود و برای فضای ایرانی یک قرن پیش تنطیم شده است.

به گزارش هفته‌نامه نیویورکی ورایتی، چندی پیش تولید و اجرای این نمایشنامه در پرده‌ای از ابهام قرار گرفته بود زیرا با صدور فرمان مهاجرتی رییس‌جمهور ترامپ که اتباع هفت کشور با جمعیت اکثریت مسلمان (شامل ایران) را برای ورود به ایالات متحده منع می‌کرد، ممکن بود برخی عوامل ایرانی این تئاتر نتوانند به گروه بپیوندند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان از «محمد عاقبتیان» هنرمند تحصیل‌کرده دانشگاه ییل نام برد.  

آرین موید که تهیه تراژدی هاملت را بر عهده دارد، 36 ساله و متولد ایران است. پیش از این او به‌خاطر ایفای نقش کاراکتر «موسی» در نمایشنامه «ببر بنگال در باغ‌وحش بغداد» در سال 2011، نامزد بهترین بازیگر مرد جشنواره معتبر تئاتر تونی شده بود.       

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©