اعتراف مشهورترین تبه کار پاکستان به جاسوسی برای ایران
به روز شده در      پنجشنبه 24 فروردین 1396     -   Thursday April 13 2017

یکی از بزرگترین گنگسترهای پاکستانی که حدود یک سال پیش در این کشور دستگیر شده بود، با انتشار بیانیه رسمی به مواردی از جرم‌های خود اعتراف کرد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ارتباط و جاسوسی برای رژیم جمهوری اسلامی ایران است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

«عزیر جان بلوچ» بنیانگذار باند تبه‌کاری «لیار گنگستر» در کراچی و رییس سابق کمیته ممنوع الفعالیت «امان خلق» در پاکستان که در 24 آوریل سال گذشته دستگیر شد، اخیرا پس از جلسات متعدد محاکمه‌اش در دادگاه جنایی کراچی با انتشار اعتراف‌نامه رسمی سرگشاده‌ای مسئولیت برخی از اتهام‌های وارد بر خود را بر عهده گرفته است. عزیر بلوچ به روابط غیرقانونی و زد و بند با بعضی چهره‌های سرشناس سیاسی و سازمان‌های بیگانه (خارج از پاکستان) و جمع‌آوری و اخاذی میلیون‌ها دلار پول نامشروع، اعتراف کرده است.  او همچنین به سایر فعالیت‌های تبه‌کارانه و بویژه ارتباط نزدیک با سرویس جاسوسی هند (IB) و وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران معترف است.

عزیر بلوچ با جاسوس ایرانی به نام «حاجی نصیر» در ارتباط بوده است که برنامه‌های دیدار و گفتگو با ماموران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی را تنظیم می کرده و عزیر بلوچ اطلاعات بسیاری درباره فعالیت‌های نیروهای مسلح پاکستان را در اختیار سرویس‌های جاسوسی جمهوری اسلامی ایران قرار داده است.

به گزارش وبگاه خبری اخبار بین المللی پاکستان، عزیر جان بلوچ رییس سابق کمیته امان خلق که متولد کراچی و از والدین ایرانی‌الاصل است همچنین به مواردی از حذف فیزیکی رقبای سیاسی، پرداخت رشوه، گرفتن باج و بسیاری دیگر از موارد فعالیت‌های مجرمانه اعتراف کرده است و هم اکنون در بازداشت ارتش پاکستان است.  

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©