حکم حبس برای نازنین زاغری در ایران قطعی شد
به روز شده در      دوشنبه 4 اردیبهشت 1396     -   Monday April 24 2017

خانواده نازنین زاغری رتکلیف، شهروند ایرانی- بریتانیایی، که از سوی قوه قضاییه ایران به پنج سال زندان محکوم شده است می‌گویند که درخواست آنها برای تجدیدنظر در این حکم رد شده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ریچارد رتکلیف، همسر خانم زاغری، ضمن اعلام این خبر گفت هنوز به همسرش گفته نشده که اتهاماتش چیست.

نازنین زاغری که همراه با کودک خردسال خود برای تعطیلات نوروزی به ایران سفر کرده بود، روز ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ هنگام خروج از ایران از سوی اطلاعات سپاه در فرودگاه تهران بازداشت شد.

همسر او پیشتر اعلام کرده بود که دو جلسه دادگاه خانم زاغری پشت درهای بسته و بدون حضور نزدیکان او و رسانه‌ها برگزار شده است. به گفته ریچارد رتکلیف، پس از گذشت یکسال، برگزاری دادگاه و مخالفت با درخواست تجدید نظر، دستگاه قضایی ایران هنوز جزئیات اتهامات خانم زاغری را اعلام نکرده است.

او اتهامات سپاه پاسداران که خانم زاغری را به مشارکت در پروژه‌های «براندازی نرم» متهم کرده، و به عنوان یکی از «سرشبکه‌های اصلی موسسات معاند» نام برده بود،به شدت رد کرد.

چندی پیش همسر خانم زاغری با بیان اینکه او ۹ ماه از بازداشت خود را در سلول انفرادی سپری کرد نسبت به وضعیت وخیم جسمی و روحی او ابراز نگرانی کرد. این زندانی امنیتی در حال حاضر در بند زنان زندان اوین به سر می‌برد.

این شهروند ایرانی- بریتانیایی برای بنیاد تامسون رویترز کار می‌کرد.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©