حرکت ابتکاری مهمترین مراکز نشر فارسی در خارج از ایران به سانسور در نمایشگاه کتاب تهران
به روز شده در      سه شنبه 5 اردیبهشت 1396     -   Tuesday April 25 2017

دومین دوره «نمایشگاه کتاب تهران بدون سانسور» همزمان با برگزاری سی‌امین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در خلال دو هفته و در دو قاره اروپا و آمریکای شمالی برگزار می‌شود. این نمایشگاه می‌کوشد خطوط سانسور دولتی در صنعت نشر ایران را شکسته و حافظ آزادی بیان و اندیشه در آثار فارسی باشد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
به گفته ستاد برگزاری دومین «نمایشگاه کتاب تهران بدون سانسور» انتشارات‌های باران، فردوسی و ارزان در سوئد، انتشارات فروغ و نشر گردون در آلمان، نشر مهری، نوگام، اچ اند اس مدیا و ساتراپ در انگلیس، نشر دنا و ایران آکادمیا در هلند، نشر ناکجا و ایران آدیوبوک در فرانسه، انتشارات پگاه در کانادا و انتشارات شرکت کتاب در آمریکا تا به امروز شرکت‌کنندگان این نمایشگاه هستند .
در نمایشگاه امسال فرصت همکاری بین ناشران ایرانی خارج از کشور و تعامل اندیشه بین خریداران کتاب و ناشران ایرانی و غیر ایرانی برای مبارزه با سانسور شدید حکومتی در داخل ایران فراهم شده است.
برگزارکنندگان این نمایشگاه، هدف از برپایی آن را اعتراض به سانسور کتب و آثار نویسندگان در داخل ایران و تلاش برای حفظ تمامیت اندیشه مولفان اعلام کرده‌اند.
این نمایشگاه در روزهای دوم و سوم می در لندن، 4 و 5 می در بوخوم آلمان، 6 و 7 می مشترکا در استکهلم سوئد و به در محله ایرانیان لس‌‌آنجلس Persian Square ، 9 0 10 می در پاریس 11 و 12 می در کلن، 12 می در آمستردام، 13 می در روتردام و روز 14 می و همزمان با اختتامیه نمایشگاه تهران، در شهر لاهه برگزار خواهد شد. صدها نویسنده و کنشگر فرهنگی ایرانی تبار تا کنون از شرکت در دومین نمایشگاه کتاب تهران بدون سانسور حمایت کرده‌اند.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©