معرفی اثر هنرمند عکاس ایرانی‌تبار در میان ده عکس برتر کلاسیک
به روز شده در      سه شنبه 12 اردیبهشت 1396     -   Tuesday May 2 2017

«الینر مک‌نیر» هنرمند پیکره‌ساز در هفتادمین سالگشت زادروزش از نمایشگاه آثار مدل‌سازی سه‌بعدی مومی (موم خمیر بازی) خود در نیویورک پرده‌برداری کرد. خانم الینر مک‌نیر متخصص ساخت تندیس و مدل‌های سه‌بعدی مومی با خمیر بازی است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

به گزارش نیویورک‌تایمز، نمایشگاه «رنگارنگ مک‌نیر» پس از کار مداوم او به مدت چهار سال و انتشار کتابی درباره هنر پیکره‌سازی با موم به نام «عکس‌های بازسازی شده با خمیر بازی» در سال 2014، اکنون افتتاح شده است و در آن ده نمونه مدل سه‌بعدی که با موم خمیری از روی تصاویر عکس‌های مشهور کلاسیک عکاسان برجسته بین‌المللی اقتباس شده، در معرض دید هنردوستان قرار گرفته است. عکس‌های انتخابی از آرشیو عظیم آژانس هنری «مگنوم» گلچین شده است.

یکی از ده عکس برتر کلاسیک انتخاب شده برای نمایشگاه رنگارنگ خانم الینر مک‌نیر، «کاور سی‌دی خیالی برای سحر» نام دارد که تصویر دختری ایرانی با حجاب اجباری در میان امواج ساحلی دریاچه مازندران است. عکاس این اثر «نیوشا توکلیان» نام دارد که در سال 2011 این عکس را در ساحل محمودآباد مازندران گرفته است و مربوط به آلبوم سری عکس‌های «آواز زنان تهران برای مخاطبان خیالی» است. خانم الینر مک‌نیر معتقد است که این تصویر چیزی بی‌انتها در خود دارد. 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©