رژیم ایران 30 صندوق رای به آمریکا ارسال کرد
به روز شده در      سه شنبه 26 اردیبهشت 1396     -   Tuesday May 16 2017

منابع نزدیک به دفتر حفاظت از منافع ایران در واشنگتن به خبرگزاری ایرانشهر گفتند که مقامات وزارتخارجه جمهوری اسلامی برای تشویق شهروندان ایرانی‌تبار ساکن ایالات متحده و به منظور تسهیل رای گیری انتخابات پیش روی ریاست جمهوری 30 صندوق اخذ رای را روانه خاک آمریکا کرده‌اند. در انتخابات گذشته تعداد صندوق ها 11 مورد بوده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

بر اساس اطلاعاتی که در این خصوص در اختیار خبرگزاری ایرانشهر رسیده است پایتخت آمریکا و حومه آن با میزبانی از 4 صندوق اخذ رای در رتبه نخست قرار دارد و کوشش نمایندگان رژیم اسلامی آن است که مشارکت ایرانیان مقیم آمریکا در این انتخابات را به عنوان سند مشروعیت رژیم اسلامی تهران به سیاستمداران آمریکایی معرفی کنند. برهمین اساس در شهر نیویورک سیتی نیز 3 صندوق اخذ رای دایر خواهد شد که علاوه بر منهتن، دو صندوق دیگر در محلات کویینز و فورت لی قرار گرفته‌اند.

لس‌آنجلس در کالیفرنیا و دالاس در تگزاس نیز با دایر شدن دو صندوق رای در هر کدام به طور مشترک در رتبه سوم شهرمیزبان رای گیری برای انتخابات نمایشی رژیم اسلامی در خاک آمریکا تلقی می‌شوند.

این در حالی است که در کالیفرنیا دست کم چهار حوزه رای گیری دیگر نیر پیش بینی شده که در شهرهای ایرواین، سن دیگو، سن حوزه و سانفرانسیسکو واقع خواهد بود.

بر اساس همین اطلاعات و با توجه به ممانعت دولت کانادا از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در خاک این کشور، مقامات ایرانی در چند شهر مرزی آمریکا با کانادا که مسافت کمتری با دو شهر بزرگ تورنتو و ونکوور دارند نیز شعبی برای اخذ رای از ایرانیان کانادا دایر کرده‌است. این شعب در شهرهایی مانند بافالو، کلیولند، دیترویت، ان‌آبور و سیاتل دایر شده است.

از سوی دیگر یک فعال مدنی ایرانی ساکن تورنتو از تشویق برخی افراد و موسسات ایرانی در این شهر برای ترغیب مردم به سفری 110 مایلی به شهرهای اطراف در خاک آمریکا خصوصا شهر بافالو برای مشارکت در انتخابات روز 19 می خبر داده و می‌گوید شخصا شاهد بوده که یکی از بنگاه های توریستی اقدام به پیش اجاره چندین دستگاه اتوبوس برای جابجایی این افراد کرده است.

همزمان در ایالت های دیگر آمریکا از جمله جورجیا، پنسیلوانیا و فلوریدا نیز شعبی برای اخد رای در نظر گرفته شده است. که بی تردید با هماهنگی دولت فدرال و دولت های ایالتی آمریکا این امر میسر بوده است. همین موضوع به اعتراض شدید ایرانیان مخالف رژیم اسلامی که آمریکا ساکن هستند دامن زده و واکنش‌هایی را در پی داشته است. گروهی از ایرانیان با ارسال پتیشنی به کاخ سفید از دولت فدرال خواسته اند از ادامه حمایت از برگزاری انتخابات نمایشی سرباز زند و گروهی نیز تهدید کرده‌اند در شعب اخذ رای به عکاسی از آنچه به گفته آنان عوامل رژیم اسلامی دانسته شده، خواهند پرداخت و تصاویر این افراد را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک خواهند گذاشت.

بیژن خلیلی کنشگر سیاسی و مدیر شرکت کتاب نیز در مقاله‌ای که برای نسخه چاپی ایرانشهر نوشت با اشاره به برپایی این صندوق‌ها این سوال را مطرح کرد که: «آیا برپایی صندوق‌های اخذ رای به منزله همکاری با نقض کنندگان حقوق بشر در ایران و همچنین کمک به دور زدن تحریم‌ها و نقض قوانین دولت فدرال آمریکا محسوب نمی شود؟»

وی ادامه افزود: «استدلال اين است كه به شرطي صندوق انتخابات مي‌تواند رسمي و آراي آن در شمار آید كه توسط تيمي كه از سوي وزارت كشور جمهوري اسلامي به عنوان ناظر منصوب شده باشند  و درستي روند راي گيري و همچنین نتایج شمارش آراي داده شده را گواهي كنند. با توجه به اين كه هيچ مقام مسئول ايراني نمي‌تواند فراتر از ٢٥ مايلي دفتر حفاظت منافع جمهوري اسلامي ايران در واشنگتن دي‌سي به جايي در ايالات متحده برود بنابراين يا بايد تحريم دولت امريكا را  دور بزنند و آن را نديده بگيرند يا صندوق انتخابات با نداشتن هيئت ناظر از سوي وزارت كشور از وجاهت قانوني لازم برخوردار نيست و آراي اخذ شده در آن نمي‌تواند به شمار آيد.اما به صرف برپایی حوزه رای گیری   باید قبول کرد که قوانین مربوط به تحریم های جمهوری اسلامی در خاک آمریکا نقض شده است.»

لازم به یادآوری است در دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری ایران تنها اندکی بیش از شش هزار ایرانی مقیم آمریکا در نمایش انتخاباتی رژیم مشارکت داشته‌اند. جمعیت ایرانیان مقیم آمریکا بالغ بر یک میلیون نفر تخمین زده می شود.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©