ضرب الاجل وزارت مهاجرت استرالیا برای هفت هزار پناهجو
به روز شده در      یکشنبه 31 اردیبهشت 1396     -   Sunday May 21 2017

وزارت مهاجرت استرالیا به حدود ۷ هزار پناهجو که از طریق دریا خود را به این کشور رسانده‌اند تا اول اکتبر 2017 فرصت داده تا "صحت ادعای پناهجویی" خود را اثبات کنند، در غیر اینصورت از استرالیا اخراج خواهند شد. بیش از نیمی از این پناهجویان ایرانی و افغان گزارش شده اند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

یتر داتون، وزیر مهاجرت استرالیا گفته است: "بازی برای کسانی در گذشته خود را به سواحل استرالیا رسانده‌اند به پایان رسیده است."
 
براساس اعلام وزارت مهاجرت استرالیا این هفت هزار پناهجو کسانی بوده‌اند که پس از ورود به استرالیا از ارائه جزئیات درباره پرونده مهاجرتی خودداری کرده‌اند.
 
به گفته دولت این کشور، در بعضی پرونده‌ها هویت این افراد مشخص نیست و حتی مدارکی هم برای اثبات "واقعی بودن" پرونده پناهجویی خود ارائه نشده است.
 
وزیر مهاجرت استرالیا همچنین گفته است: "ما دیگر (چنین رفتاری را) تحمل نخواهیم کرد."
 
آقای داتون همچنین گفته است: "این ضرب‌الاجل چهار ماهه برای پاک کردن احمال دولت کارگر است که 13 میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برای استرالیا هزینه داشته است."
 
بیشتر پناهجویانی که مقصدشان استرالیاست با پرداخت پول به قاچاقچیان انسان و از طریق مسیرهای "بسیار خطرناک" آبی خود را به این کشور می‌ر‌سانند هر چند دریافت پناهندگی در این کشور بسیار سخت است.
 
براساس اعلام کمیسیاریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در سال 2016 میلادی بیش از ۴۵۰۰ پرونده درخواست پناهندگی در استرالیا رد شده است. 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©