واکنش اعتراضی استاد ایرانی تبار به تصمیم هیئت مدیره دانشگاه کالیفرنیا
به روز شده در      دوشنبه 1 خرداد 1396     -   Monday May 22 2017

تصمیم سیستم دانشگاه ایالتی کالیفرنیا که یکی از بزرگترین شبکه های تحصیلات عالی در آمریکا محسوب می شود، مبنی بر کاهش سهمیه برای پذیرش دانشجوی خارجی در مقطع کارشناسی، واکنش اعتراضی هادی مکاره چیان، از اعضای هیأت امنای دانشگاه ایالتی کالیفرنیا را به همراه داشته اشت.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

بنا به تصمیم سیستم دانشگاه ایالتی کالیفرنیا که از سال تحصیلی جدید اعمال خواهد شد، میزان پذیرش دانشجو توسط این دانشگاه در مقطع کارشناسی و از میان متقاضیان خارج از ایالت کالیفرنیا، شامل دانشجویان بین المللی کاهش خواهد یافت. بر اساس سیاست جدید دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، میزان پذیرش دانشجوهای غیر بومی این ایالت، شامل دانشجویان بین المللی، نباید بیش از ۱۸ درصد میزان کل دانشجوها در پنج مجتمع دانشکده این دانشگاه باشد. این پنج مجتمع شامل از سانتا باربارا، دیویس، سانتا کروز، ریورساید، و مرسد می شود.

دکتر هادی مکاره چیان، از اعضای هیأت امنای دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، که در دهه ۶۰ میلادی به عنوان دانشجوی بین المللی از ایران به کالیفرنیا مهاجرت کرده است، در جلسه هیأت امنا که برای تصویب این سیاست تشکیل شده بود هشدار داد که اعمال این محدودیت می تواند دانشجویان خارجی مستعد را به سوی مراکز علمی دیگر سوق دهد.

سیستم دانشگاه ایالتی کالیفرنیا که یکی از بزرگترین سیستم های دانشگاهی در آمریکا محسوب می شود، در حال حاضر حدود ۲۱۰ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی دارد که حدود ۱۶.۵ درصد آنها ساکن بومی این ایالت نیستند.

از میان دانشجویان غیر بومی این دانشگاه نیز، تنها کمتر از ۱۱ درصد آنها،یعنی حدود ۳۷۰۰ نفر، دانشجوی بین المللی هستند که از بیش از صد کشور جهان برای تحصیل به آمریکا آمده اند.

شهریه دانشگاه ایالتی کالیفرنیا برای مقطع کارشناسی سالانه ۶۱ هزار دلار برای دانشجویان غیر بومی، و ۲۷ هزار دلار در سال برای دانشجویان بومی این ایالت است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©