استرالیا به خانواده یک دختر خردسال پناهجوی ایرانی غرامت می دهد
به روز شده در      یکشنبه 28 خرداد 1396     -   Sunday June 18 2017

دولت استرالیا به جبران سهل‌انگاری در درمان یک دختر بچه پناهجوی ایرانی‌تبار که در اردوگاه پناهندگان نائورو نگهداری می‌شد، مجبور به پرداخت خسارت به خانواده او شده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

به گزارش نشریه گاردین، با شکایت و پیگیری خانواده دختر خردسال ایرانی‌تبار، دولت استرالیا مجبور شد تا در خارج از دادگاه با خانواده دختربچه‌ای که در اردوگاه نائورو نگهداری می‌شد و بدلیل قصور و سهل‌انگاری در درمان، دچار استرس و مشکلات شدید روانی شده است، برای پرداخت غرامت به توافق برسد.

در ماه می 2015، خانواده دختربچه ایرانی‌تباری که در آن زمان پنج سال بیشتر نداشت، از دولت و شخص وزیر امور مهاجرت و حفاظت مرزی استرالیا، پیتر داتون، بدلیل اهمال و سهل‌انگاری در درمان فرزندشان و مبتلا شدن او به بیماری شدید روانی و اختلال استرس پس از سانحه در اردوگاه نائورو به دادگاه شکایت کردند. پس از مدت‌ها کشمکش و پیش از جلسه تعیین‌کننده دادگاه که برای جولای آینده برنامه‌ریزی شده بود، دولت استرالیا با خانواده دختربچه ایرانی‌تبار به توافق رسید که مبلغی را جهت غرامت حقوق بشر و جبران سهل‌انگاری در درمان به آنها پرداخت کند. میزان خسارت مورد اشاره تاکنون فاش نشده است.

دختر خردسال ایرانی و خانواده‌اش پس از خروج از اردوگاه پناهندگان ویکهم داروین در اواخر 2014، هم اکنون در بریزبن زندگی می‌کنند. در سالهای اخیر، دولت استرالیا متهم است که در اردوگاه‌ها و بازداشتگاه‌های نگهداری آوارگان و پناهجویان، آنها را در وضعیت بسیار بدی نگهداری می‌کند و گاه از حقوق اولیه بشر نیز محروم هستند.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©