پناهجوی قربانی تجاوز در ایران در خطر اخراج از استرالیا
به روز شده در      دوشنبه 5 تیر 1396     -   Monday June 26 2017

«مژگان شمس‌علیپور» پناهجوی 23 ساله ایرانی‌تبار که در سن هفده سالگی مورد تجاوز ناپدری خود قرار گرفته بود و مجبور به ازدواج با مرد 60 ساله شده بود پس از فرار از ایران، به استرالیا پناهنده شد اما در طول پنج سال گذشته دولت استرالیا پرونده مهاجرتی وی را بارها مورد بازبینی قرار داد و بعد از کشمکش فراوان، اکنون رای به اخراج و بازگرداندنش به ایران داده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

خانم شمس­ علیپور پیش از این، در زمان تحصیلات دبیرستانی در شهر بریزبن (خاور استرالیا) گرفتار بازداشت و خطر اخراج از استرالیا شده بود که با حمایت افکار عمومی و به راه افتادن کمپینی برای آزادی‌اش، در ماه مارچ گذشته موفق به دریافت ویزای بریج از وزارت مهاجرت آن کشور شد تا حداقل سه ماه دیگر در کنار همسرش «میلاد جعفری» و سایر دوستانش بماند. در آن زمان «کوین کدیرگمار» وکیل شمس‌علیپور گفت، افسر مامور پرونده مهاجرتی موکلش به او اطلاع داده که شخص وزیر مهاجرت استرالیا، پیتر داتون، تا پیش از انقضای ویزای بریج شمس‌علیپور در ماه جون (ماه جاری) درباره اقامت بلند مدت وی در آن کشور تصمیم‌گیری خواهد کرد و با توجه به حمایت عمومی جامعه و نیز همسر ایرانی­ استرالیایی او، امید اعطای اجازه پناهندگی به مژگان وجود دارد.

اما اکنون به خانم شمس­ علیپور شش ماه فرصت داده شده تا خاک استرالیا را ترک کند و به ایران بازگردد، جایی که سرنوشت نامعلومی در انتظار وی خواهد بود. همکلاسی ­های سابق مژگان و بسیاری از مردم شهر بریزبن از پیتر داتون، وزیر امور مهاجرت استرالیا، خواسته ­اند تا در این مورد دخالت کند و از اخراج خانم شمس­ علیپور جلوگیری کند. میلاد جعفری، شوهر مژگان، به گاردین گفت: همسرم برای کمک به بی خانمان­ های بریزبن داوطلب شده بود و قصد داشت به عنوان ماما به آنها خدمت کند. او پنج سال است که اینجاست و استرالیا را دوست دارد. در ماه مارچ گذشته در مصاحبه ­ای با گاردین، مژگان شمس­ علیپور درباره احتمال اخراج از استرالیا گفت، ترجیح می ­دهد بمیرد تا به ایران باز گردد. 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©