اعتصاب غذای پژوهشگر ایرانی در زندان فدرال امریکا
به روز شده در      شنبه 14 مرداد 1396     -   Saturday August 5 2017

عرفان قانعی فرد پژوهشگر روابط بین الملل و تاریخ خاورمیانه که از سال 2004 تا 2014 به امریکا رفت و آمد داشته پس از بیش از 150 روز بازداشت در زندان ICE شهر الپاسو، اقدام به اعتصاب غذا کرده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
آقای قانعی فرد در تماس تلفنی که با خبرگزاری ایرانشهر از داخل زندان برقرار کرده در خصوص وضعیت خود و دلایل بازداشتش گفته است:  «در پروسه مهاجرت به امریکا بودم و سال 2013 به دعوت رییس جمهور عراق برای انجام پژوهش با اطلاع اداره مهاجرت امریکا از کالیفرنیا راهی عراق شدم. پس از انجام پژوهش در خاورمیانه به مدت یک سال و نیم نیز در دانشگاه لندن تحقیقات خود را با عنوان شبکه فرا ملیتی ترور ایران به اتمام رسانده و به آمریکا باز گشتم. هم به خاطر جلسه بررسی نهایی در اداره مهاجرت لس آنجلس و هم مراسم رونمایی کتاب تازه ام. اما در مرز با بهانه گیری اداره DHS مواجه می گشتم و بدون توجه به سوابق ویزای و مدارک معتبر صادر شده از سوی اداره مهاجرت ایالت کالیفرنیا به زندان الپاسو منتقل شده ام و جرم مرا اشتباه در مدارک مهاجرتی و سفر به خارج از امریکا عنوان کرده اند.»
قانعی فرد به دلیل آنچه به گفته او «وضعیت بسیار خشن و وحشتناک زندان، نگهداشتن طولانی و غیرقانونی وی در زندان، بی توجهی کامل و عدم پاسخ گویی ICE، عدم رعایت حقوق بشر، عدم بی طرفی قاضی و مخالفت غیرقانونی او با انتقال وی به لس آنجلس، بلاک کردن تلفن وی و عدم امکان تماس با پدر، مادر و خانواده» توصیف شده است، از روز چهارشنبه دوم اگوست۲۰۱۷  دست به اعتصاب غذای خشک زده است و هم چنین در این مدت به دلیل سوتغذیه و عدم امکان درمان 26 کیلو از وزن خود را از دست داده است.
وی در این هفته در نامه هایی به اف بی آی، سیا، سنا، کاخ سفید و پنتاگون از وضعیت زندان شکایت کرده است. 
قانعی فرد سال 2012 مدتی را در زندان اوین تهران در بند 350 گذرانید که با پا در میانی جلال طالبانی رییس جمهور وقت عراق از زندان آزاد شد و به امریکا بازگشت. لازم به ذکر است که قاضی صلواتی در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی وی را به جرم اقدام علیه امنیت ملی و تشویش اذهان عمومی و اهانت به رهبری به سه سال و نیم زندان محکوم کرده بود. از  قانعی فرد به تازگی ترجمه کتاب ژنرال فلین به نام عرصه نبرد توسط شرکت کتاب منتشر شده و کتاب شبکه فراملیتی ترور ایران بزودی منتشر می شود و بدلیل انتشار کتاب خاطرات رسمی جلال طالبانی پس از 60 سال با تعداد زیادی از چهره های سیاسی امریکا دیدار و گفتگو داشته است.

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©