افزایش جرایم ناشی از نفرت در ایالات متحده
به روز شده در      چهارشنبه 25 مرداد 1396     -   Wednesday August 16 2017

تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
گزارش‌های متعددی حاکی است که نفرت افکنی و جرائم ناشی از انواع نفرت در سراسر ایالات متحده رو به افزایش است و ایالت کالیفرنیا نه تنها از این امر مستثنی نیست بلکه در معرض تشدید نفرت پراکنی نیز قرار گرفته است.
خشونت‌های نژادی اخیر در ایالت ویرجینیا رسانه‌ها و کارشناسان را نگران کرده و آمارها و پژوهش‌های جدید را به این امر اختصاص داده است.
در همین راستا بریان لوین، مدیر مرکز ملی کالج سن برناردینو برای مطالعه نفرت پراکنی و افراط گرایی، گفت: «ما شاهد یک گروه تکنولوژیک و جوان از گروه‌های نفرت زا هستیم  که رفته رفته به یک نیروی بالقوه سیاسی اجتماعی تبدیل می‌شوند.»
لوین می‌گوید گروه ها و بانیان گسترش نفرت نه تنها سازمان یافته تر شده اند، بلکه رو به افزایش هستند.
وی همچنین یادآوری کرد که  در ماه فوریه سال 2016، در شهر آناهایم، یک تظاهرات مربوط به گروه کوکلوکس کلان ها برگزار شد که در آن سه نفر کشته و چندین نفر دیگر دستگیر شدند.
یک گزارش جدید در این خصوص مدعی شده که بر اساس آمارهای دولت فدرال تخمین خورده است که 917 گروه اشاعه دهنده نفرت در سراسر کشور وجود دارد.
کالیفرنیا با دارا بودن 79 گروه و فرقه تنفرگرایانه در بالای فهرست این لیست جای گرفته است. در این ایالت بسیاری از این گروه ها را نه ملی‌گرایان سفید بلکه وابستگان به  جنبش‌های ضد دگرباشان جنسی تشکیل می‌دهند.
این در حالی است که مقامات شهر لس‌آنجلس هم  علیه برخی از جنبه‌های جنایتکارانه‌ای که سفیدپوستان افراطی درحومه این شهر ایجاد می‌کنند، اقدام خواهند کرد.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©