«یاریگر پناهجویان» لقب روزنامه‌های آمریکا برای یک رستوران‌دار ایرانی تبار
به روز شده در      یکشنبه 26 شهریور 1396     -   Sunday September 17 2017

یک ایرانی‌تبار از ایالت اوکلاهما که برای کمک به هموطنان پناهجوی خود در آمریکا اهتمام ورزیده مورد توجه روزنامه اوکلاهمن قرار گرفته و به عنوان یاریگر پناهجویان ایرانی معرفی شده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
به گزارش نیوز اوکی، «امیر علوی» صاحب رستوران Health Nut Cafe در اوکلاهما سیتی که جدیدترین سرمایه‌گذاری این مرد خیر ایرانی‌تبار است، بیشتر وقتش را صرف یاری رساندن به هموطنان پناهجوی خود می‌کند. آقای علوی متاهل و دارای چند فرزند است و در کسب و کار خود حدود بیست نفر را مدیریت می‌کند اما این وظایف باعث این نشده است که وقفه‌ای در کمک رسانی وی به پناهجویان ایرانی ایجاد شود. 
امیر علوی همیشه وضعیت خود و مادرش را به خاطر می‌آورد که سالها پیش از ایران به اوکلاهما مهاجرت کردند؛ در آن هنگام امیر فقط یازده سال داشت و به همراه مادر در بدترین موقعیت ممکن در زمان بمباران شهرها در جنگ ایران و عراق از کشور خارج شده بودند. امیر علوی ساکن شهر اهواز از استان جنگ زده خوزستان بود و فقط چند مایل با خط مقدم جبهه فاصله داشت. او به یاد می‌آورد که چگونه همراه با مادرش در قطاری نشسته بود که ارتش عراق پشت سرشان خطوط راه آهن را منهدم می‌کرد و هنوز صدای انفجارها و وحشت مرگبار آن صحنه‌ها را به خاطر می‌آورد.
امیر خردسال به همراه چند تن از اعضای خانواده‌اش به آمریکا پرواز کرد تا در کنار بستگانشان که پیش از آنها در اوکلاهما مستقر شده بودند، زندگی جدیدی آغاز کند. خیلی زود علاوه بر درس خواندن در فروشگاه خانوادگی که در اوکلاهما سیتی دایر کرده بودند، مشغول به کار شد تا راه جد بزرگش را که بازرگان ایرانی موفق و متولد شهر بمبئی هندوستان بود را ادامه دهد.
او بعدها به بنیاد خیریه کلیسای کاتولیک در اوکلاهما پیوست و برای یاری رساندن به پناهجویان به ویژه پناهندگان ایرانی پیشقدم شد و تا به امروز هر آنچه در توان داشته برای جمع‌آوری و توزیع کمک بین پناهجویان نیازمند در اوکلاهما انجام داده است.
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©