سکان هدایت بنیاد کودک در دست کارمند پیشین دفتر حفاظت از منافع
به روز شده در      دوشنبه 10 مهر 1396     -   Monday October 2 2017

مسعود مدرس کارمند اسبق دفتر حفاظت از منافع رژیم اسلامی، در پایتخت آمریکا و همسر منشی جواد ظریف در زمان نمایندگی ایران در سازمان ملل، در حالی سکان هدایت بنیاد کودک در آمریکا را به دست گرفته‌است که این موسسه خیریه، سالانه بیش از 2 میلیون دلار سابقه جمع آوری اعانه‌های مردمی را دارد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

به گفته منابع نزدیک به دفتر بنیاد کودک در ایالت اورگان در آمریکا، پس از استعفای مدیرعامل پیشین و انتصاب یک مدیر جدید، مسئولیت اداره این بنیاد خیریه که تا کنون مورد وثوق گروه بزرگی از خیرین ایرانی‌آمریکایی، برای کمک رسانی به کودکان نیازمند در ایران بوده، در اختیار مسعود مدرس قرار گرفته‌است. آقای مدرس تا پیش از این اگرچه بالاترین مقام اجرایی بنیاد کودک را از سال 2013 به عهده داشته، اما از اختیار تام در انتقالات مالی و تصمیم گیری‌های کلان برخوردار نبوده است.

موضوع اداره بنیاد کودک توسط آقای مدرس وقتی برای نهادهای امنیتی آمریکا حائز اهمیت می‌شود که در خلال مشکلات دادگاهی مربوط به عدم رعایت تحریم‌های علیه ایران در سال 2009  که به برکناری ابوتراب یثربی از راس این بنیاد در آمریکا انجامید، به دلیل فعالیت‌های مشکوک و سابقه همکاری با جمهوری اسلامی، آقای مدرس با حکم دادستانی آمریکا از هرگونه فعالیت در بنیاد کودک طی دوره عفو مشروط، منع گردیده بود.

آقای مدرس علاوه بر همکاری با دستگاه دیپلماسی رژیم اسلامی در ایالات متحده، سابقه انتشار نسخه آمریکای روزنامه اطلاعات در سال‌های گذشته را نیز در کارنامه خود دارد.

از سوی دیگر مدارکی که تایید مستقل آن در صلاحیت خبرگزاری ایرانشهر نیست، دال بر همکاری مدیر اجرایی بنیاد کودک با بنیاد مصادره شده علوی در نیویورک منتشر شده است. این اسناد نشان می‌دهد دست کم دو واحد ملکی متعلق به بنیاد علوی در ایالت نیوجرسی و با ارزشی بیش از یک میلیون دلار برای جلوگیری از مصادره به نام مسعود مدرس انتقال یافته است.

شایان ذکر است با افزایش فشار دولت فدرال آمریکا در خصوص فعالیت‌های گروه‌های وابسته به رژیم اسلامی و تعطیلی یا محدودیت فعالیت برخی از این گروه‌ها از جمله بنیاد علوی و نایاک، برخی گمانه‌زنی‌ها برای سو استفاده از پوشش فعالیت‌‌های عام المنفعه بنیاد کودک در راستای اهداف سیاسی جمهوری اسلامی در خاک آمریکا به واسطه تحمیل مهره‌های نفوذی در ساختار اداری این نهاد خبر می‌دهد. موضوعی که باید به مثابه یک زنگ خطر جدی برای اعضا و حامیان بنیاد کودک به شمار آید. زنگ خطری که بی‌توجهی به آن می‌تواند به قیمت انحلال این بنیاد خیریه یا مشکلات حقوقی برای حامیان آن پایان یابد.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©