اسناد جنجالی CIA درباره ایران و القاعده چه می‌گوید؟
به روز شده در      سه شنبه 16 آبان 1396     -   Tuesday November 7 2017

پس از انتشار اسناد مربوط به گروه تروریستی القاعده توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA)، از عمق همکاری‌های گسترده القاعده و جمهوری اسلامی ایران از گذشته تاکنون پرده برداشته‌شد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
چندی پیش «مایک پمپیو» رییس آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده صدها هزار سند بدست آمده از اسامه بن لادن رهبر گروه تروریستی القاعده که در سال ۲۰۱۱ و در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما طی یک عملیات ضربتی در پاکستان کشته شد را برای روشن شدن افکار عمومی منتشر کرد. در میان اسناد افشا شده توسط سی آی ای، مدارک مهمی از سال های طولانی ارتباط تنگاتنگ و همکاری های گسترده گروه القاعده با حکومت جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که باعث نگرانی های زیادی شده است. این در حالی است که تیم مذاکره کننده پرزیدنت اوباما در زمان مذاکرات معامله هسته ای با جمهوری اسلامی (برجام) از وجود چنین ارتباطاتی مطلع بوده و درباره آن سکوت اختیار کرده است. 
در میان اسناد منتشر شده، یک ارزیابی نوزده صفحه ای وجود دارد که توسط یکی از مقامات ارشد القاعده برای اسامه بن لادن رهبر این گروه تروریستی اسلامگرا نوشته شده که درباره کمک های جمهوری اسلامی به این سازمان جهادی است؛ مقام القاعده نگاشته است: «ایرانی ها هر آنچه که مورد نیاز ماست، تامین خواهند کرد از جمله پول، اسلحه و آموزش نیروهای ما در اردوگاه های حزب الله در لبنان و نیز تامین پناهگاه امن برای نیروهای جهادی!» 
به گزارش نیویورک پست، در این اسناد بن لادن توضیح داده است که چگونه پس از حوادث ۱۹ سپتامبر سال ۲۰۰۱ توانسته منابع مالی، سلاح و پرسنل برای گروهش تامین کند که احتمالا ارتباطات و همکاری با جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از این راه ها بوده است.
این اسناد و اطلاعات پنج سال پیش از انعقاد معامله هسته ای بین دولت باراک اوباما (و قدرت های بزرگ جهانی دیگر) و جمهوری اسلامی ایران در اختیار کاخ سفید بوده و پرسشی که هم اکنون مطرح شده این است که چرا دولت وقت ایالات متحده با وجود آگاهی از حمایت رژیم اسلامی ایران از تروریسم، در زمان امضای برجام میلیون ها دلار پول در اختیار آنان گذاشته است حتی با اعتراف «جان کری» به این موضوع که مقادیر زیادی از این منابع مالی خرج گروهک‌های تروریستی خواهد شد. 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©