«پنجره اسب ها» انیمیشنی با شعر پارسی
به روز شده در      یکشنبه 21 آبان 1396     -   Sunday November 12 2017

فیلم انیمیشن ۸۹ دقیقه ای «پنجره اسب ها» خود مکاشفه یک شاعر جوان است! این عنوانی است که نشریه نیویورک تایمز برای نقد یک کارتون بلند ساخته «آن ماری فلمینگ» فیلمساز کانادایی انتخاب کرده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

 

در بخش هایی از فیلم انیمیشنی پنجره اسب ها اشعار پارسی مورد استفاده قرار گرفته و صدای هنرمندان مشهور ایرانی تبار همچون «شهره آغداشلو» و «امید ابطحی» در کنار «الن پیج» و «سندرا اوه» برای دوبلاژ کاراکترهای آن به گوش می رسد.

«رزی مینگ» (با دوبله سندرا اوه) قهرمان داستان پنجره اسب ها، دختری است که با پدر و مادر بزرگش در ونکوور کانادا زندگی می کند و همیشه در شوق سفر است اما هرگز برایش مقدور نبوده است. رزی مینگ تبار چینی و ایرانی دارد. او از تاریخ خانواده خود دور مانده زیرا مادرش فوت کرده و پدر مدت ها پیش خانواده را رها کرده و رفته است.

رزی شعر می سراید، اشعاری که بیشتر در وصف پاریس شهر رویاهایش است. رزی مینگ به جشنواره شعر در شیراز دعوت می شود تا در آنجا هنر خود را عرضه کند؛ در ایران، او با شاعرانی آشنا می شود که باعث ارتقای شعرگویی و شخصیتهنری اش می شوند. رزی در جشنواره شعر شیراز اشعاری می شنود که در آنها شاعران تجربیات شخصی و یا تاریخ ملی خود را ارایه می کنند. هر شعر سروده شده ویژگی و هیجان خاص خود را داراست؛ مردی از چین شعری درباره تظاهرات خونین دهه نود میدان تیانانمن می سراید و شعری دیگر از قرن ۱۳ میلادی ایران است و هیچکدام از رمانتیسیزم فرانسوی پیروی نمی کنند، سبکی که مورد علاقه رزی مینگ بوده است.

منتقد نیویورک تایمز می نویسد، اگرچه بسیاری از شخصیت های«پنجره اسب ها»یک طرح کوبیست پر جنب و جوش را به نمایش می گذارند اما رزی رقصنده ترینکاراکتر صحنه است. او بایک چهره ساده دایره ای شکل و با دو خط کوچک شیب دار برای چشمان که آسیایی تبار بودنش را نشان می دهد توسط آن ماریفلمینگ، کارگردان اثر، که خودچینی تبار است به تصویر کشیده شده است. در ابتدا سادگی ظاهر کاراکتررزی مینگبیننده را جذب نمی کند اما به عنوان شخصیتی یادگیرندهدر طول داستان پنجره اسب ها تاثیر تغییر این چهره بسیار ساده هویدا می شود. قاب مینیمالیستی کاراکتررزی، وزن یک تاریخ غنی و پیچیده را جذب می کند. این تغییر و تحولات لذت زیادی از تماشای این فیلمانیمیشن بوجود می آورد.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©