اطلاعیه مهم وزارت خزانه داری آمریکا درباره کمک به زلزله زدگان ایران
به روز شده در      سه شنبه 23 آبان 1396     -   Tuesday November 14 2017

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده طی بیانیه‌ای که از امروز سه شنبه 14 نوامبر 2017 در واشنگتن دی‌سی منتشر کرد راه‌های ممکن برای ارسال کمک‌های انساندوستانه اتباع ایالات متحده برای شهروندان آسیب دیده از زلزله اخیر در کرمانشاهان ایران را به گونه‌ای که ناقض تحریم‌های ایران نگردد را تشریح کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده در بیانیه خود آورده است:
با توجه به زلزله غم انگیزی که در ایران اتفاق افتاده است، ما مایلیم به برخی از راه‌هایی که آمریکایی‌ها می‌توانند کمک‌های انساندوستانه خود را به مردم ایران ارسال دارند، اشاره کنیم، که مطابق با تحریم‌های مرتبط با ایران باشند که توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده اجرا می‌شوند.

جواز کلی E، صادره توسط دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده در سال ۲۰۱۳، به سازمان‌های غیردولتی اجازه می‌دهد تا خدماتی را در حمایت از فعالیت‌های امداد رسانی مرتبط با بلایای طبیعی، ارائه خدمات اهدایی در زمینه بهداشت و سلامتی و توزیع اقلام اهدایی (ازقبیل خوراک، پوشاک، و دارو) به منظور کاهش رنج انسانی در ایران، به این کشور ارسال کنند.

بعلاوه، جواز کلی E انتقال پول تا حداکثر مبلغ ۵۰۰ هزار دلار در مدت ۱۲ ماه را در حمایت از این فعالیت‌ها، با برخی شرایط خاص، اجازه می‌دهد.

همچنین اهدای خوراک، پوشاک، و دارو، زمانی که به قصد استفاده در کاهش رنج انسانی صورت بگیرند، از تحریم های بازرگانی بین ایالات متحده و ایران معاف هستند، به شرط آنکه این کمک‌ها به دولت ایران یا هر فرد یا نهاد ایرانی نامبرده درفهرست اشخاص تحریم شده و بلوکه شده ارسال نشوند.

نهایتا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی به موسسات مالی آمریکایی اجازه می‌دهد تا با شرایطی خاص، ارسال وجوه نقدی شخصی و غیرتجاری به ایران را پردازش کنند، وجوهی که می‌توانند شامل ارسال شخصی مبالغی از ایالات متحده به ایران برای کمک به یک دوست یا یک عضو خانواده باشند.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©