اشتباه دفتر حافظ منافع ایران: تغییر در نقشه ایران با حذف خوزستان
به روز شده در      یکشنبه 12 آذر 1396     -   Sunday December 3 2017

دفتر حفاظت از منافع جمهوری اسلامی در واشنگتن که در سفارت پاکستان مستقر است اخیرا دستور تهیه تی شرت‌هایی با نقشه ایران را داده‌ بود تا در مسابقات وزنه برداری جهان در لس‌آنجلس استفاده شود. اما این تی‌شرت‌ها که مزین به نقشه ایران بود به دلیل واکنش هوارادان ایرانی که متوجه حذف بخش‌هایی از استان خوزستان روی آنها شده بودند جمع آوری گردید.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

هنوز مشخص نیست طراح این تی‌شرت‌ها چه فرد یا کمپانی بوده است، اما در نخستین واکنش کمیته ملی المپیک ایران طی بیانیه کوتاهی اعلام کرد که هیچ نقشی در طراحی این تی‌شرت نداشته و حتی در جریان تصمیم به تولید این تی‌شرت‌ها از سوی وزارت خارجه ایران نیز قرار نگرفته بوده‌است. با این حال صبح روز یکشنبه به وقت محلی در تهران و تنها در راستای اطلاع رسانی از مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان و پوشش فعالیت‌های دفتر حافظ منافع تصاویر این تی‌شرت‌ها را منتشر کرده است.

از سوی دیگر شرکت کنندگان در مسابقات قهرمانی وزنه برداری جهان که روز یکشنبه سوم دسامبر 2017 در لس‌‌آنجلس برگزار در حال برگزاری است، می‌گویند نماینده فرهنگی دفتر حفاظت از منافع ایران تی شرت‌‌هایی را در بین آنان تقسیم کرده که بخشی از خاک استان خوزستان در جنوب غرب کشورمان در آن با ماژیک آبی ضمیمه آب‌های نیلگون خلیج فارس شده است. به بیان ساده تر، مقامات کنسولی رژیم اسلامی با بی سلیقگی تمام، اشتباه ابتدایی خود را با ماژیک آبی اصلاح کرده‌اند.

با اینکه دفتر حفاظت از منافع ایران می‌گوید این اشتباه سهوی بوده است اما برخی منتقدان رژیم اسلامی با این سوال به استقبال این موضوع رفته‌اند که چگونه افرادی که حتی از حدود مرزهای ایران نیز اطلاع کافی ندارند باید به عنوان نمایندگان سیاسی و کنسولی مردم آن سرزمین به سفارت گماشته شوند؟

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©