دو تبعه دیگر ایران در جریان هک HBO در مظان اتهام قرار گرفتند
به روز شده در      پنجشنبه 16 آذر 1396     -   Thursday December 7 2017

کارشناسان یک شرکت مشهور امنیت شبکه اسراییلی با تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که احتمالا هکر ایرانی متهم به نفوذ به کامپیوترهای شبکه تلویزیونی HBO با یک گروه تهدید مستمر پیشرفته (APT) ایرانی ارتباط دارد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

چندی پیش از سوی دادستانی فدرال ایالات متحده و اف بی آی، «بهزاد مصری» هکر ایرانی تبار متهم به نفوذ و سرقت اطلاعات مهم شبکه تلویزیونی HBO و اخاذی و باج گیری از این کمپانی شد. هم اکنون بهزاد مصری که در دنیای مجازی به «سکوت وحشت» معروف است تحت تعقیب پلیس فدرال آمریکاست ولی چون به ایران گریخته، نمی توان وی را برای حضور در دادگاه های ایالات متحده دستگیر کرد.

اکنون شرکت مشهور امنیت شبکه ClearSky Cyber ​​Security مستقر در اسراییل اعلام کرده، با ضریب اطمینان متوسط می توان بهزاد مصری را با یک گروه تهدید مستمر پیشرفته سایبری ایرانی (Iranian APT Group) با نام «بچه گربه ملوس» مرتبط دانست. کارشناسان سایبر سکیوریتی با تحقیق بر روی ارتباطات بهزاد مصری در دنیای مجازی مانند ایمیل شخصی و حساب کاربری فیس بوک و غیره به این نتیجه رسیدند که او با یکی از افراد کلیدی گروه هکرهای بچه گربه ملوس در ارتباط بوده است. این گروه APT دانشجویان، فعالان حقوق بشر، دست اندرکاران رسانه ها و مخالفان سیاسی جمهوری اسلامی را هدف می گیرد.

بهزاد مصری که در گذشته در خدمت حکومت جهموری اسلامی بوده، بعدها به گروه هکرهای ترک با نام «کلاه سیاه» می پیوندد که در این گروه هکر ایرانی دیگری حضور داشته که با نام ArYaIeIrAN شناسایی می شده است. محققان شرکت کلیر اسکای سایبر سکیوریتی معتقدند، بهزاد مصری و اریال ایران یکدیگر را می شناخته و با همدیگر برای پروژه های هک همکاری می کرده اند.

علاوه بر همه این مدارک، کمپانی امنیت شبکه اسراییلی دریافته است، کلیه حملات سایبری بهزاد مصری به رایانه های HBO از سروری (سرویس دهنده شبکه) با نام «ماهان سرور» با گستره اینترنتی .ir انجام شده که مدیرعامل آن فردیست به نام «محمد رسول اکبری» که با حساب کاربری «aka ra3ou1» در فیس بوک دوست بهزاد مصری محسوب می شود و همین موضوع ثابت می کند که اکبری جزیی از گروه APT بچه گربه ملوس بوده است.

کارشناس های شرکتClearSky  چنین نتیجه گرفته اند که بهزاد مصری، اریال ایران و محمد رسول اکبری، هر سه، از اعضای گروه هکری بچه گربه ملوس هستند و در عملیات سایبری آن همکاری کرده اند.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©