چه کشورهایی دوست جمهوری اسلامی و دشمن مردم ایران اند؟
به روز شده در      چهارشنبه 29 آذر 1396     -   Wednesday December 20 2017

آیا حکومت کشورهایی که با ملت ایران دشمنی و با حکومت جمهوری اسلامی ایران دوستی می‌کنند را می‌شناسید؟ یکی از بهترین راه‌‌ها برای تشخیص حقیقی دوستی حکومت‌ها با مردم ایران بررسی رای هایی است که نمایندگان آنان در سازمان ملل و دیگر مجامع جهانی در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران ارائه می‌دهند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
در جدید‌ترین نمونه برای دست یافتن به چنین ارزیایی روشنی، مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه 19 دسامبر 2017 قطعنامه‌ای را که توسط دولت کانادا در اعتراض به نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی پیشنهاد کرده بود با 81 رای موافق به تصویب رساند.
در این میان اما 29 دولت به این قطعنامه رای منفی دادند. ابتدا بدانیم معنی رای منفی آنها، این است که به تشخیص حکومت این کشورها رفتار مقامات حکومتی و دولت اسلامی در ایران، نقض حقوق انسانی شهروندان ایران نیست و از نگاه این کشورها مردم ایران لایق رفتار حاکمان جمهوری اسلامی تلقی شده‌اند. رفتاری که در آن زندان، شکنجه،اعدام، عدم آزادی های شناخته شده مدنی و سیاسی و ... هزاران مورد دیگر امری مرسوم شناخته می‌شود.
اما حالا ببینیم کدام کشورها در جهان امروز و در آستانه سال 2018 میلادی، با رای منفی به این قطعنامه، پشتیبانی خود را از جمهوری اسلامی و علیه ملت ایران اعلام کردند:
افغانستان، ارمنستان، بلاروس، بولیوی، برونای دارالسلام، بروندی، کامبوج، چین، کوبا، کره‌شمالی، اریتره، هندوستان، اندونزی، عراق، قزاقستان، قرقیزستان، لبنان، نیکاراگوئه، عمان، پاکستان، جمهوری فدرال روسیه، آفریقای جنوبی، سوریه، ترکمنستان، اوگاندا، ازبکستان، ونزوئلا، ویتنام، زیمبابوه.
برای ملتی که چشمانش را باز کند، شناختن فرق دوست و دشمن در عرصه بین المللی کار سختی نیست. در مجموع نهایی 70 دولت جهان نیز به این قطنامه رای ممتنع دادند.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©