دکتر مهاجری نژاد: مهمترین وظیفه ما حمایت تبلیغی‌است
به روز شده در      چهارشنبه 20 دی 1396     -   Wednesday January 10 2018

در یکشنبه گذشته لس‌آنجلس شاهد برپایی یکی از پرشورترین راهپیمایی‌های حمایتی ایرانیان خارج از ایران در حمایت از تظاهرات سراسری مردم داخل ایران بود. به همین مناسبت با دکتر رضا مهاجری نژاد از اساتید دانشگاه هاوایی و از اعضای «کمیته پشتیبانی از تظاهرات ملی مردم ایران» گفتگوی کوتاهی داشتیم.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
دکتر مهاجری نژاد در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان انگیزه مردم داخل ایران را برای استمرار اعتراضات و حضور خیابانی تقویت کرد؟ ضمن تشریح ساختار اعتراضات سراسری مردم ایران گفت:
«برای موفقیت و گذر از نظام استبدادی مذهبی‌ لازم است بخش‌های دیگر جامعه بخصوص طبقه متوسط شهری و جنبش دانشجویی‌ را در راستای گستردگی و نیل به خواسته مشترک پیوند زد. باید نیازهای جنبش در مسیر اعتمادسازی، شفّاف سازی، توانمندسازی و همبستگی‌ هر چه بیشتر، در مسیر برخورداری از  ظرفیت حداکثری قرار گیرد و از تقابل با هر بخشی از جامعه پرهیز گردد.» 
این استاد علوم سیاسی در دانشگاه ایالتی هاوایی که تحقیقات گسترده‌ای در خصوص روند فعالیت اپوزسیون ایرانی در خارج از کشور داشته  وظایف جامعه ایرانیان در خارج از کشور را در قبال مردم ایران و معترضان به ساختار حکومت مهم ارزیابی کرد و افزود:
«اساسی‌‌ترین وظیفه ما در برون مرز باید حمایت از هم‌میهنان داخل و رساندن صدای مبارزات‌شان باشد که خوشبختانه شجاعت و صراحت خواست‌های تظاهرات داخل ایران و عبور از همه بخش‌های حکومت خواسته مشترک همه ما که برخورداری از نظام سکولار و دموکراتیک می‌باشد را بیش از هر زمانی‌ برجسته نموده است. مهمترین مساله این است که باید بستر مناسب را جهت نزدیکی‌ و همکاری ایرانیان با گرایشات مختلف فراهم آورد تا به بهترین طریق ممکن حمایت تبلیغی، تکنولوژی و مالی از مبارزات، توسط ایرانیان برونمرز انجام گیرد .
دکتر مهاجری نژاد همچنین با اشاره به اینکه دانش جامعه ایرانیان لس‌آنجلس درباره ایران امروز نیاز به اصلاح دارد گفت:
«شکی نیست که خواست مشترک جامعه ایرانیان برچیده شدن نظام حاکم و رسیدن به آزادی‌است اما وجود ضعف‌هایی ما را از برخورداری نیروی یکپارچه و توانمند به صورت همیشگی‌ محروم کرده است. باید بدانیم که تنها با اتحاد، یکپارچگی و پیوند با بخش‌های مختلف جامعه ایرانیان برون‌مرز است که می‌توانیم مبارزه مردم ایران را جهت رسیدن به پیروزی شتاب بخشیم. باید از ایجاد بحث‌های حاشیه‌ای‌ به صورت جدی پرهیز کنیم. باید به حقوق و دیدگاهای افراد و گروه‌ها در عمل احترام بگذاریم. باید بدانیم که بدون اتّحاد و ایجاد بستر مناسب در جهت پیوند با دیدگاهای گوناگون امکان پیروزی میسر نخواهد بود. امید است در این راه از توان، تخصص و پتانسیلهای موجود نهایت بهره‌مندی انجام گیرد تا با آزادی ایران آبادانی و سرافرازی ایرانیان را در سایه با هم بودن شاهد باشیم.»
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©