«نگاه کاردان» از تلویزیون ایران فردا پخش می‌شود
به روز شده در      پنجشنبه 19 بهمن 1396     -   Thursday February 8 2018

برنامه پر مخاطب نگاه کاردان که تا پبش از این از تلویزیون اندیشه پخش می‌شد از این هفته هر یکشنبه نیم روز به وقت غرب آمریکا، از تلویزیون ایران فردا به مدیریت علیرضا نوری زاده پخش می‌شود. پرویز کاردان تا پایان سال 2017 میلادی مدیریت تلویزیون اندیشه را به عهده داشت که با تغییر مالکیت این شبکه، از سمت خود کناره گیری‌ کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

«نگاه کاردان» عنوان برنامه‌ای است که تهیه و اجرای آنرا پرویز کاردان هنرمند پرسابقه ایرانی‌آمریکایی از قریب به 22 سال پیش عهده دار است و در آن که به صورت هفتگی تهیه و اجرا می‌گردد، با نگاهی آمیخته به طنز رویدادهای روز و مسائل جاری در جامعه را فارغ از ملیت، مذهب و موضوع  در هفت پرده به نمایش می‌گذارد. این برنامه مرکز ملی زبان‌های خارجی ایالات متحده آمریکا (NFLC) که در دانشگاه مریلند مستقر است، در سال 2015 به عنوان منتخب برنامه‌های تلویزیونی ساخته شده به زبان فارسی در ایالات متحده آمریکا برگزید و مجموعه برنامه‌های تولید شده از سری «نگاه کاردان» حد فاصل سال‌های 2010 تا پایان سال 2014 میلادی برای کمک به توسعه آموزش زبان فارسی در دانشگاه مریلند، در اختیار دپارتمان زبان‌های خارجی این دانشگاه قرار گرفت.

پرویز کاردان، متولد شهر شیراز و فارغ‌التحصیل از دانشکدهٔ هنرهای دراماتیک دانشگاه تهران است. آقای کاردان دوره تخصصی کارگردانی تلویزیونی را در انگلستان پشت سر گذاشته‌است. وی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۳۸ با بازی در نمایش‌های تلویزیونی آغاز کرد و با کارگردانی سریال خانه به دوش و ایفای نقش«مراد برقی» در خاطره جمعی ایرانیان ماندگار شد. آقای کاردان پس انقلاب مجبور به ترک ایران گردید و سرانجام در لس‌آنجلس ساکن و فعالیت حرفه‌ای خود را از سر گرفت.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©