راي ديوان عالي آمريكا الواح هخامنشيان قابل مصادره نيست
به روز شده در      پنجشنبه 3 اسفند 1396     -   Thursday February 22 2018

در يك حكم تاريخي توسط ديوان عالي امريكا كه روز ٤ شنبه ٢١ فوريه ٢٠١٨ اعلام شد هزاران لوح هخامنشي كه در دوران رضاشاه به دانشگاه شيكاگو فرستاده شده بود از مصادره در امان ماندند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
سابقه موضوع بر مي گردد به سال ١٩٩٧ كه تروريست هاي سازمان حماس سه فقره بمب انتحاري را در محله شلوغ و پر رفت و آمد بن يهودا در اورشليم سازمان دادند كه سبب كشته شدن ٥ نفر و مجروح شدن ٢٠٠ نفر گرديد كه در ميان آنان اتباع امريكايي نيز وجود داشتند.  در سال ٢٠٠١ تشكيلات
حقوقي Shurat   Hadin كه يك تشكيلات حقوق بشري است و مركز آن در اسراييل است عليه جمهوري  اسلامي  ايران به عنوان پشتيبان عمليات تروريستي به طور كلي و بويژه اين عمل تروريستي در دادگاه فدرال امريكا اقامه دعوا نمود . لازم به يادآوري است ليدر اين تشكيلات حقوقي خانم نيتسانا درشان است كه تبار ايراني دارد. دادگاه فدرال امريكا عليه جمهوري اسلامي ايران راي داد و براي ٨ نفر مجروحان اين حادثه تروريستي به اتفاق خانواده اشان مجموعا ٢٤٢ ميليون دلار پرداخت غرامت تعيين كرد .
خانم نيتسانا درشان موفق شد ٩ ميليون دلار از كل اين غرامت را از سرمايه هاي جمهوري اسلامي ايران موجود در امريكا را در case ديگري دريافت كند و براي بقيه آن از دادگاه خواست الواح هخامنشي وام  داده شده به دانشگاه شيكاگو را مصادره كند.
اينك با عدم توفيق مصادره الواح هخامنشي با راي ديوان عالي امريكا مشخص نيست كه اين تشكيلات حقوقي از چه راههاي ديگري مي تواند سرمايه هاي دولت جمهوري اسلامي را در امريكا بلوكه و غرامت مربوطه را از محل انها تامين كند. لازم بياداوري است كه اين راهها براي اين كه منجر به موفقيت شود تا لحظه اعلام محرمانه باقي مي مانند.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©